کد خبر : 179373
تاریخ انتشار : جمعه ۸ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵
-

بی بندوباری های امروز جامعه از عواید بهره‌وری از ربا در بانک ها است

بی بندوباری های امروز جامعه از عواید بهره‌وری از ربا در بانک ها است

به گزارش قائم آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی قریشی امروز در خطبه های نماز جمعه ارومیه اظهار کرد: عمل به معاد باعث افزایش روحیه تقوا و خدا ترسی را در جامعه نهادینه می‌کند. وی با اشاره به آسیب های امروزی در بطن خانواده و جامعه افزود: امروز خانواده ها دنبال عیب یابی از همدیگر

به گزارش قائم آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی قریشی امروز در خطبه های نماز جمعه ارومیه اظهار کرد: عمل به معاد باعث افزایش روحیه تقوا و خدا ترسی را در جامعه نهادینه می‌کند.

وی با اشاره به آسیب های امروزی در بطن خانواده و جامعه افزود: امروز خانواده ها دنبال عیب یابی از همدیگر هستند که موجب خدشه دار شدن بنیان خانواده ها می شود.

قریشی به شروع جشن عاطفه ها اشاره کرد و گفت: با توجه به روایات و تاکیدات ائمه اطهار (ع) بر همه مسلمانان واجب است بر فقرا و نیازمندان کمک و دستگیری کنند.

وی تصریح کرد: دولت مردان، رئیس جمهور و تمام وزرا و مسوولان باید راه و منش شهیدان رجایی و باهنر رو سرمشق زندگانی،مدیریتی و الگوی خود قرار دهند.

قریشی با اشاره به پرهیز از اشرافی گری افزود: بهترین خودروها، مبلمان،منزل ها و بهترین امکانات در اختیار مدیران و وزیران است که بهتر است ساده زیست باشند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه به فرارسیدن سالروز بانکداری اسلامی خاطرنشان کرد: ربا در کشور اسلامی حرام است و بانک ها و حتی خود مشتری ها باید رعایت کنند و بیشتر بی بندوباری های امروز جامعه از عواید بهره وری از ربا در بانک ها است.

وی به فرارسیدن ایام محرم اشاره کرد: اهمیت عزاداری امام حسین (ع) دین و اسلام را زنده نگه داشته است و فضای شهر را آماده کنند و هر فرد بر درب خانه پرچم سیاه نصب کنند.

قریشی افزود: هیات مذهبی تنها عزاداری نکنند از حضور علماء و روحانیون در مجالس استفاده کنند و احکام دین را برای مردم بازگو کنند.

وی به نقش مداحان در مجالس اشاره کرد و افزود: مداحان نباید از علماء پیشی بگیرند، اگر منبر و عالم نباشد عزاداری هیات تفریحی خواهد شد و در آذربایجان غربی مقتل خوان وجود ندارد و مداحان سعی کنند در محافل از اشعار انقلابی استفاده کنند.

امام جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: مسوولان دستجات و هیات لذت و شیرینی استفاده از ایام محرم برای مردم با ایجاد مزاحمت و طبل زنی تا پاسی از شب تلخ نکنند و نماز ظهر تاسوعا و عاشورا اولویت کاری مسوولان هیات مذهبی باشند.

وی تصریح کرد: لخت زنی در هیات و رعایت ادب برای حضور معصومین را در مجالس عزاداری حضرت سیدالشهداء بیشتر دقت کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 4 =