کد خبر : 179226
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵
-

فعالیت ۷۵۰ هزار دستگاه آسانسور در کشور

فعالیت ۷۵۰ هزار دستگاه آسانسور در کشور

به گزارش قائم آنلاین، عباس ابریشمی رئیس اتحادیه کشوری آسانسور و پله‌برقی در افتتاح دفتر اتحادیه آسانسور در سنندج با اشاره به تاریخچه‌ای از روند تشکیل اتحادیه آسانسور در کشور اظهار داشت: بعد از سنگ‌اندازی‌های مختلفی که از سال ۸۴ توسط دستگاه‌های مختلف انجام می‌شد بالاخره در۲۴ مهرماه سال ۹۷ انتخابات اتحادیه آسانسور برگزار شد

به گزارش قائم آنلاین، عباس ابریشمی رئیس اتحادیه کشوری آسانسور و پله‌برقی در افتتاح دفتر اتحادیه آسانسور در سنندج با اشاره به تاریخچه‌ای از روند تشکیل اتحادیه آسانسور در کشور اظهار داشت: بعد از سنگ‌اندازی‌های مختلفی که از سال ۸۴ توسط دستگاه‌های مختلف انجام می‌شد بالاخره در۲۴ مهرماه سال ۹۷ انتخابات اتحادیه آسانسور برگزار شد و اعضای اتحادیه در ۱۰ آبان ۹۷ اعتبارنامه‌های خود را دریافت کردند.

وی افزود: امروز در ۱۰ استان کشور دفاتر اتحادیه آسانسور ایجاد شده است و امیدواریم تا پایان امسال در تمام ۳۱ استان این دفاتر را راه‌اندازی کنیم.

رئیس اتحادیه کشوری آسانسور و پله‌برقی ادامه داد: هدف ما از تشکیل این اتحادیه، مستقل شدن یک صنف خاص که با جان آدم‌ها سروکار دارد بوده و در این راستا تلاش کردیم اما متاسفانه برخی اصناف سنتی به نحوی با این قضیه مقابله می‌کردند.

وی تصریح کرد: امیدواریم با اصلاح قانون صنفی جایگاه صنوف سنتی و صنوف دارای تکنولوژی‌های خاص به نحوی تفکیک شود و هر کدام از این صنوف جایگاه خود را داشته باشند طوری‌که همدیگر را رقیب هم نبینند.

ابریشمی یادآور شد: در حال حاضر ۷۵۰ هزار دستگاه آسانسور در سطح کشور مشغول کار هستند که روزانه ۲۵۰ میلیون سفر با آسانسورهایی که ما نصب کردیم اتفاق می‌افتد و اگر در نظر بگیریم یک آسانسور ۱۸ ساعت کار کند پس در هر ثانیه ایمنی سه هزار و ۸۵۸ نفر به دست ما است.

وی خطاب به آسانسورکاران کردستانی گفت: تقاضا دارم حتما ایمنی را سرلوحه کار خودتان قرار دهید و به هیچ‌وجه در راستای ایمنی مسافران آسانسور از هیچ چیزی دریغ نکنید و اگر لازم باشد آسانسوری ۱۰ روز خاموش شود تا قطعه آن تعمیر و یا تعویض شود حتما این کار را انجام دهید.

۹۰ درصد اسانسورها گواهی استاندارد ندارند

رئیس اتحادیه کشوری آسانسور و پله‌برقی تصریح کرد: سازمان استاندار اعلام کرده که ۹۰ درصد آسانسورهای کشور دارای استاندار نیست اما من این را اصلاح می‌کنم که ۹۰ درصد آسانسورهای سطح کشور گواهی استاندارد ندارند نه اینکه استاندارد نیستند چرا که استاندارد بودن با گواهی داشتن متفاوت است.

وی گفت: دوستان باید تلاش کنند که گواهی‌های استاندارد را بصورت سالیانه برای آسانسورها بگیرند و بازرسی‌های ادواری را اجرایی کنند و در این راستا دستگاه‌های که مسئول این قضیه هستند باید به نحوی هم راستا با هم حرکت کنند.

ابریشمی عنوان کرد: به شهرداری‌ها پیشنهاد دادیم که مصوبه‌ای بگیرید که قبض عوارض نوسازی سالیانه ساختمان‌هایی که بازرسی ادواری آسانسور ندارند را به مبلغ چند برابر صادر کنند و درصورتیکه  گواهی ایمنی آسانسور را دریافت کردند مبلغ قبض را به حالت اول برگردانند که با این کار هم ایمنی انسان‌ها را حفظ کنیم و هم در وضعیت رکود فعلی، بازار کسب و کار همکاران ما رونق ‌گیرد.

توانایی اجرای ۸۰ هزار دستگاه آسانسور در سال

وی ادامه داد: توان اجرای آسانسور در کل کشور ۸۰ هزار دستگاه در سال است که با موج مسکن مهر به این مقدار رسیده است اما در حال حاضر ۲۵ هزار دستگاه تولید می‌کنیم.

رییس اتحادیه کشوری آسانسور و پله‌برقی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت فعلی اقتصادی و اینکه استان کردستان یک استان مرزی است و ارتباطات خوبی با کردستان عراق دارد خیلی راحت می‌شود از این ظرفیت استفاده کرد.

وی تصریح کرد: قضیه آسانسور در استان کردستان باید به سمت صادرات آسانسور کامل و صدور خدمات فنی و مهندسی پیش برود و لزومی ندارد که برخی از قطعات را از ایران ببرید بلکه فقط نیروی کار را ببرید و در آنجا طراحی و نصب را انجام دهید.

وی گفت: با توجه به اینکه در کشور عراق شرکت بازرسی آسانسور وجود ندارد به راحتی می‌شود از این ظرفیت استفاده کرد و بازرسی آنجا را نیز انجام داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

7 + ده =