کد خبر : 179258
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰
-

فعالیت ۱۵۳ هزار فعال فرهنگی در همدان

فعالیت ۱۵۳ هزار فعال فرهنگی در همدان

به گزارش قائم آنلاین، محمدجواد زمردیان ظهر امروز در افتتاحیه اولین دوره تربیت راهنمایان سواد فضای مجازی استان، با بیان اینکه جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در زمان شکل‌گیری شاید قرار نبود با این عنوان فعالیت داشته باشد، اظهار کرد: سال ۸۸ و با مساعدت سردار جعفری آغاز فعالیت با عنوان قرارگاه خاتم‌الاوصیا پذیرفته شد. وی

به گزارش قائم آنلاین، محمدجواد زمردیان ظهر امروز در افتتاحیه اولین دوره تربیت راهنمایان سواد فضای مجازی استان، با بیان اینکه جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در زمان شکل‌گیری شاید قرار نبود با این عنوان فعالیت داشته باشد، اظهار کرد: سال ۸۸ و با مساعدت سردار جعفری آغاز فعالیت با عنوان قرارگاه خاتم‌الاوصیا پذیرفته شد.

وی به ۱۲ موضوع در دستور کار در آغاز فعالیت اشاره کرد و گفت: فضای مجازی یکی از موضوعات بود و سه سال به این شکل کار کردند و طی این مدت با مواجه با فعالیت‌ها و اقدامات نقدهایی مبنی بر موازی‌کاری این مجموعه بود.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان همدان بیان کرد: پس از سه سال فعالیت، اقدامات جمع‌بندی و محضر رهبر معظم انقلاب رسیدیم برای اینکه تکلیف شود که آیا این مجموعه موازی با اقدامات سایر توسط دستگاه‌‌ها و سازمان‌ها فعالیت دارد یا خیر؟

وی با اشاره به درازا کشیدن جلسه دیدار با رهبری در این خصوص به سه ساعت، افزود: باید نکات بیانات رهبری در سال ۹۲ و ۹۵ در اقدامات حوزه فضای مجازی استفاده شود، اگر به این نکات توجه نشود دور هم جمع شدن‌های ما بی‌فایده است.

زمردیان با تأکید بر اینکه با توجه به شرایط تکالیفی بر گردن ماست تصریح کرد: امروز اگر پا در حوزه فعالیت‌های فرهنگی می‌گذاریم باید با نگاه به منشور ۲/۲/ ۹۲ برنامه‌ریزی کنیم؛ اگر معتقدیم ولی فقیه در زمان غیبت، نایب امام است، فرامین ولی فقیه نیز تکلیف است.

وی با بیان اینکه ۱۵۳ هزار نفر فعال فرهنگی بدون تکرار اسم در استان فعالیت می‌کنند، ادامه داد: البته این آمار مربوط به سال ۹۰ است و مطمئناً این آمار افزایش داشته است؛ آخرین اطلاعات ثبت شده در سامانه شهید باقری، ۲ هزار و ۳۸۷ نفر تخصصاً در فضای مجازی در همدان فعالیت دارند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: فعالیت‌ها در ۱۲ موضوع آغاز شده بود و اکنون به ۳۵ مجموعه رسیده است؛ اینجا جمع شده‌ایم که دانش و اطلاعات در خصوص فضای مجازی را افزایش دهیم.

وی در ادامه با بیان اینکه امروزه یونسکو که مدعی تعیین سواد است سواد را در ۶ بخش تعیین کرده است یادآور شد: روزی جشن بی‌سوادی در خواندن و نوشتن را گرفتیم اما امروز موضوع سواد رسانه‌ای و فضای مجازی مهم است.

زمردیان با تأکید بر اینکه اساتید بین سواد فضای مجازی و سواد رسانه ای تفکیک تعریفی قائل هستند، اظهار کرد: باید نسبت به فضای پیش آمده شناخت داشته و نسبت خود را با آن بدانیم و برنامه‌ریزی کنیم.

وی با تأکید بر لزوم اقداماتی در حوزه فضای مجازی و مقایسه آن با دوران جنگ تحمیلی، گفت: همچون اقدامات موثر در زمان جنگ تحمیلی باید با سواد فضای مجازی نیز به خط ناهنجاری‌های این فضا بزنیم.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان همدان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از ما مجاهدت خواستند نه همت، تصریح کرد: امروز این توفیق به وجود آمد کارگروه فضای مجازی اینگونه به خط بزنند و در قالب سازمان خود را معرفی کنند.

وی با اشاره به اقدامات مختلف دشمنان برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی، افزود: برای ضربه به ما آن طرف ۴ هزار میلیارد تومان هزینه می‌کنند که نوشت‌افزار خود را ترزیق کند و این طرف ما با ۵۳ نفر و ۱٫۵ میلیارد تومان در حال مبارزه با آنها هستیم.

زمردیان با تأکید بر اینکه برای ورود به فضای مجازی باید عاقلانه وارد شویم تصریح کرد: اکنون باید واقع‌بینانه در این فضا وارد شویم دشمن در این حوزه ورود کرده و تصرفات قابل توجهی داشته و بر زندگی ما تاثیر خود را گذاشته است؛ نقش شما به همین دلایل تعیین‌کننده است.

مسوول سازمان فضای مجازی سراج مرکز همدان نیز با اشاره به آغاز فعالیت جبهه فرهنگی انقلاب از سال ۸۸ و رسمیت یافتن فعالیت‌ها از سال ۹۲، یادآور شد: یکی از کارگروه‌های جبهه فرهنگی که تبدیل به سازمان شد سازمان فضای مجازی است و در تمام استان‌ها مرکز دارد.

احسان دادخواه با بیان اینکه قریب به ۶ ماه است فعالیت این سازمان در همدان شروع شده است، خاطرنشان کرد: هدف کلی جبهه فرهنگی انقلاب شناسایی، تشویق، متشکل‌سازی و حمایت از تشکل‌های مردمی در این حوزه است.

وی با تأکید بر اینکه از اوایل مهرماه فعالیت‌ها به طور جدی شروع می‌شود، ادامه داد: سازمان چهار بخش عمده دارد که واحد اصلی آن بخش سواد فضای مجازی است؛ واحد اپلیکیشن، واحد شبکه های اجتماعی، واحد رسانه‌های برخط و واحد بازی از جمله واحدهای فعال است.

مسوول سازمان فضای مجازی سراج مرکز همدان خاطرنشان کرد: در نظر است در حوزه سواد فضای مجازی موجی در شهر و استان در سال جاری راه بیاندازیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

7 + دو =