کد خبر : 179067
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰
-

ویژگی‌های خانواده موفق از نگاه نویسنده حوزه خانواده

ویژگی‌های خانواده موفق از نگاه نویسنده حوزه خانواده

به گزارش قائم آنلاین، سیدعظیم قوام از مولفان آثاری با محوریت خانواده در گفت‌وگو ، همزمان با هفته خانواده درباره تالیفات خود اظهار داشت: ۶ مورد از تألیفات من در حوزه خانواده است. اهمیت و نقش خانواده در زندگی اجتماعی و تأثیر آن در سعادت و خوشبختی بشر و نیز وقوف به اینکه جامعه دیندار

به گزارش قائم آنلاین، سیدعظیم قوام از مولفان آثاری با محوریت خانواده در گفت‌وگو ، همزمان با هفته خانواده درباره تالیفات خود اظهار داشت: ۶ مورد از تألیفات من در حوزه خانواده است. اهمیت و نقش خانواده در زندگی اجتماعی و تأثیر آن در سعادت و خوشبختی بشر و نیز وقوف به اینکه جامعه دیندار فقط در گرو خانواده موفق و پایدار امکان‌پذیراست و همچنین با توجه به تهاجم فرهنگ غربی که تزلزل خانواده و تلاشی آن از ویژگی‌های بارز این فرهنگ است، مرا بر آن داشت که به سهم خود در این عرصه وارد شوم. به دلیل اهمیت موضوع علاوه بر تألیف این کتب، مدت ۱۵ سال نیز در حوزه خانواده مشغول به ارائه مشاوره و برگزاری کارگاه‌های آموزشی هستم. موضوع این مشاوره‌ها و کارگاه‌ها، سه رکن اصلی خانواده یعنی ازدواج، همسرداری و تربیت فرزند است.
وی با بیان اینکه رویکرد ما در تألیف این کتب از نظر شکلی ساده‌نویسی، روان‌نویسی و رعایت اختصار بوده است تا مخاطبین با سطوح علمی متفاوت بتوانند از آن استفاده کنند، گفت: از نظر محتوای مطالب نیز علاوه بر استناد به منابع و کتب معتبر اسلامی، از علوم و تحقیقات جدید محققین و متفکرین این حوزه بهره‌برداری شده است.
قوام با بیان اینکه در کتاب «خانواده موفق» به دو موضوع از ارکان خانواده یعنی مهارت‌های همسرداری و تربیت فرزند پرداخته‌ است، توضیح داد: سعی کردم تصویری از سبک زندگی اسلامی و ایرانی در این دو موضوع ارائه کنم که با مطالعه و البته اجرای آنها از سوی والدین می‌توان شاهد تحول قابل ملاحظه‌ای در تحکیم ارکان خانواده بود.
این نویسنده بیان کرد: کتاب‌های من در حوزه خانواده عبارتند از: نوجوان و جوان موفق، ازدواج موفق، والدین موفق، خانواده موفق، اصول و روش‌های تربیت از منظر قرآن کریم و روانشاسی آرامش و راحتی. در چهار عنوان اول از پسوند «موفق» استفاده شده است که امیدوارم مخاطبین با عمل به محتوای آنها بتوانند خانواده موفق و پایداری داشته باشند.
قوام ابراز داشت: طبیعی است ما هرگز نباید از عملکردمان راضی بوده و به آن قانع باشیم و همیشه باید به دنبال رشد و تعالی باشیم و بپذیریم که با وضع مطلوب هنوز فاصله داریم. با این حال خداوند متعال را شاکرم که توفیق انجام این خدمات را به ما ارزانی داشته است. این کتب هر کدام مخاطبین خاص خود را دارند. کتاب «نوجوان و جوان موفق» برای دوران نوجوانی و جوانی و مرحله قبل از ازدواج است؛ کتاب «ازدواج موفق» برای جوانانی است که در آستانه ازدواج قرار دارند و در همینجا از همه جوانان عزیز تقاضا دارم که حتماً قبل از ازدواج دو ـ سه کتاب در مورد ازدواج مطالعه کنند تا بتوانند ازدواج موفق و پایداری داشته باشند و خدای نکرده از انتخاب خود پشیمان نشوند.
این استاد دانشگاه گفت: کتاب‌های والدین موفق، خانواده موفق و اصول و روش‌های تربیت از منظر قرآن کریم برای والدین است تا با مهارت‌های همسرداری و نیز تربیت فرزند آشنا شوند. کتاب «روانشناسی آرامش و راحتی» نیز برای همه اعضای خانواده است تا با بکارگیری تکنیک‌های آن بتوانند زندگی آرام و راحتی در پیش داشته باشند. اولین و مهم‌ترین پیام کتب یاد شده این است که مخاطبان باور داشته باشند مهارت‌های ازدواج، همسرداری و تربیت فرزند، علم و دانش است و ما تنها در سایه فراگیری و عمل به این علوم و تکنیک‌هاست که می‌توانیم زندگی موفق، پایدار، شیرین و لذت‌بخشی داشته باشیم.
این مولف افزود: برخی از این کتب در چاپ اول هستند و برخی نیز به چاپ‌های دوم و ششم رسیده‌اند و کتاب خانواده موفق نیز به چاپ هفدهم و تیراژ ۸۳۰۰۰ نسخه رسیده است. باز خورد سیستمی از این آثار نداشتم، ولی به صورت حضوری و یا کسانی که این آثار را مطالعه کرده‌اند، نقطه نظراتی دریافت کرده‌ام که به لطف الهی بسیار امیدبخش بوده است. در حوزه خانواده فعلاً مشغول تألیفی نیستم و آخرین اثری که اخیراً منتشر کرده‌ام کتاب «هزار داستان، هزاران نکته» است که بسیاری از داستان‌های آن در حوزه خانواده و اخلاق و رفتار است.
یادآور می‌شود، آثار این مولف از سوی مؤسسه فرهنگی ـ هنری قدر ولایت به چاپ و انتشار رسیده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده − یازده =