کد خبر : 179008
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۹:۰۰
-

حکایت زنبورداری که کامش با علاقه شیرین شد

حکایت زنبورداری که کامش با علاقه شیرین شد

به گزارش قائم آنلاین، همه تصورشان بر این است کسی که تولیدکننده است از وضعیت خوبی برخوردار است ولی برخی تنها به‌دلیل علاقه‌ای که به کار دارند با تمام مشکلات دست‌وپنجه نرم می‌کنند. یکی از این تولیدکنندگان زنبورداران هستند که معمولا در ماه‌های بهار و تابستان کلنی‌های را در دامان طبیعت می‌گسترانند تا بتوانند عسل

به گزارش قائم آنلاین، همه تصورشان بر این است کسی که تولیدکننده است از وضعیت خوبی برخوردار است ولی برخی تنها به‌دلیل علاقه‌ای که به کار دارند با تمام مشکلات دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

یکی از این تولیدکنندگان زنبورداران هستند که معمولا در ماه‌های بهار و تابستان کلنی‌های را در دامان طبیعت می‌گسترانند تا بتوانند عسل طبیعی را برای سفره‌های مردم به ارمغان آورند.

به‌طور حتم اینکه کلنی‌ها در طبیعت باشد باتوجه به رطوبت بالا و همچنین ناپایداری‌های جوی برایشان هزینه‌های غیرقابل پیش‌بینی در بردارد ولی آنها همچنان سرپا هستند و به تولید ادامه می‌دهند.

عسل جز محصولاتی است که در ارتباط با تقلبی و یا اصلی بودن آن صحبت‌های بسیاری مطرح شده و بسیاری از مردمی که با اطمینان این محصول را مصرف می‌کنند مطمئنا از تولیدکنندگانی خریداری کردند که از روند تولید محصول‌شان باخبر هستند و تردیدی ندارند که محصول‌شان تقلبی است.

در این گزارش به سراغ علیرضا آگوشی یکی از تولیدکنندگان عسل در مازندران رفتیم که ۳۷ سال است در این حرفه مشغول به کار بوده  و بیشترین دلیلی که این حرفه را ادامه داده تنها علاقه می‌داند.

البته آگوشی در کنار پرورش زنبور، باغدار است و وقتی از وی درباره میزان درآمد سالانه‌اش پرسیدم شکری کرد و گفت تنها علاقه است که در این حرفه دوام آوردم.

در طول سال شاید درآمدم به ۲۰ میلیون تومان هم نرسد و اگر در کنارش باغداری را رها کنم از پس معاشم برنمی‌آیم.

این تولیدکننده از سختی‌های کارش گفت و اینکه خسارتی ازجمله سیل مشکلاتی برای ما ایجاد کرده به‌طوری‌که از پس هزینه‌ها بر نمی‌آیم.

وی ادامه داد: گرانی روی کار ما هم بی‌تاثیر نبود و حمایت‌ها نیز از این حرفه در حد صفر است.

علاقه است که روی کار هستیم وگرنه زنبورداری به‌صرفه نیست.

از مشکلات دیگر ما بحث داروهای تقلبی است که در بازار موجود بوده که حتی دو روز هم روی کنه‌ها عمل نمی‌کند که عملا خریداری آن با آن همه قیمت بالا بی‌تاثیر است.

نوسانات دما شب‌ها نیز از دیگر مشکلات است که باتوجه به اینکه در این زمان از سال در ییلاق‌ها حضور داریم این موضوع مشکلاتی را ایجاد کرده است.

توصیه من به‌عنوان تولیدکننده‌ای که ۳۷ سال است در این حرفه کار می‌کنم به جوانان این است کسی که می‌خواهد وارد این حرفه شود و علاقمند است از تعداد پایین شروع کند تا در این کار خبره شود.

البته برخی به‌صورت تجاری با شکر کار می‌کنند که به زنبورها شکر می‌دهند و سود هم می‌کنند ولی اصلا از شکر استفاده نمی‌کنم.

این تولیدکننده ، بر تفاوت بین عسل تقلبی و اصلی، گفت: عسل تقلبی، مخلوط و یا عسل طبیعی از طعم و بو کاملاً مشخص است که الان همه بدبین شدند ولی باید بدانیم عسل هرمنطقه بوی همان منطقه را می‌دهد، تاکنون اتفاق نیفتاده در طول این سال‌ها فردی عسل بخرد و راضی نباشد و پس بیاورد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × چهار =