کد خبر : 178889
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
-

یک قدم تا آزادسازی کامل سواحل چالوس

یک قدم تا آزادسازی کامل سواحل چالوس

به گزارش قائم آنلاین، از شهرستان چالوس، محمدناصر زندی دوشنبه‌شب به همراه تنی چند از مسؤولان این شهرستان در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت هفته دولت برگزار شد با اشاره به اینکه اقدامات و پروژه‌های مختلفی در شهرستان چالوس در حال اجراست، اظهار کرد: ۳۲ پروژه عمرانی را در هفته دولت در شهرستان

به گزارش قائم آنلاین، از شهرستان چالوس، محمدناصر زندی دوشنبه‌شب به همراه تنی چند از مسؤولان این شهرستان در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت هفته دولت برگزار شد با اشاره به اینکه اقدامات و پروژه‌های مختلفی در شهرستان چالوس در حال اجراست، اظهار کرد: ۳۲ پروژه عمرانی را در هفته دولت در شهرستان چالوس افتتاح و کلنگ‌زنی داشتیم که ۳ پروژه کلنگ‌زنی و ۲۹ پروژه دیگر افتتاح بوده که در مجموع، ارزش کل این پروژه‌ها ۳۰ میلیارد تومان بوده است.

وی درباره اعتبار کمیته برنامه‌ریزی شهرستان چالوس در سال جاری گفت: از محل تملک و دارایی استان ۵۲ میلیارد و ۴۸۸ میلیون ریال، از محل متوازن ملی ۱۷۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال و از محل ۳درصد نفت ۱۹ میلیارد و ۹۵۴ میلیون ریال و جمع پروژه‌های عمرانی نیز ۲۵۰ میلیارد و ۲۴۲میلیون ریال بوده است.

فرماندار چالوس با تأکید بر اینکه تا زمانی که پروژه‌ای به اتمام نرسد اصراری بر افتتاح آن نداریم، افزود: برای ورزشگاه فوتبال چالوس تاکنون ۳۵ میلیارد تومان هزینه شد و تلاش داریم تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسانیم که در مجموع ۵۶ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل آن صرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه در بحث سواحل اقدامات مناسبی در شهرستان چالوس انجام دادیم، تصریح کرد: تلاش داریم در چند نقطه سواحل اسکله‌هایی ایجاد کنیم که این به نوعی زیرساخت محسوب می‌شود و بعد از آن می‌توان بسیاری از اقدامات در حوزه گردشگری، تفریحی و دریایی را در آن اجرا کنیم و در این زمینه سرمایه‌گذاران بسیار خوبی هم وجود دارند.

زندی با اشاره به اینکه تنها چند روز دیگر باقی مانده است که تقریباً سواحل چالوس به طور صد درصدی آزاد سازی شود، عنوان کرد: سواحل آزادسازی شده در اختیار شهرداری و گردشگری قرار می‌گیرد تا بتوان برنامه‌های فرهنگی، تفریحی و گردشگری به منظور استفاده عموم در آنجا اجرا شود.

وی گفت: پروژه سنگین در این پروژه‌ها، گازرسانی در بخش مرزن‌آباد است که از روستای «ناتر» تا «طویر» با اعتبار ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان انجام خواهد شد و کلنگ‌زنی آن به زودی انجام می‌شود.

*ساماندهی ۵۶۸ خانه مسافر در چالوس

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چالوس نیز با اشاره به اینکه مهم‌ترین دغدغه‌ای که در روزهای نخست شروع به کارم در چالوس داشتم بحث ساماندهی خانه‌های مسافر بود، اظهار کرد: تاکنون تعداد ۹۰۰ واحد خانه مسافر در شهرستان چالوس شناسایی شد و با نصب بنر و تراکت اعلام شد تا برای فعالیت خودشان از اداره گردشگری مجوز دریافت کنند.

مهدی اسحاقی با بیان اینکه ۵۶۸ خانه مسافر در چالوس ساماندهی شدند، افزود: با اقداماتی که صورت گرفت تعداد ۱۵ واحد غیرمجاز نیز پلمب شدند.

وی درباره پروژ‌ه‌های در دست احداث در حوزه میراث فرهنگی در چالوس، تصریح کرد: ۲۵ پروژه مانند پروژه‌های اقامتی مانند هتل، هتل‌آپارتمان، واحدهای پذیرایی، رستوران، بوم‌گردی و… در دست احداث با پیشرفت فیزیکی بین۱۰ تا ۹۰ درصد داریم که البته به زودی برخی از این پروژه‌ها تکمیل شده و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × یک =