کد خبر : 178896
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵
-

کوه زباله در بلندترین کوه ایران

کوه زباله در بلندترین کوه ایران

به گزارش قائم آنلاین، علی امانی یکی از کوهنوردان که سابقه چندین بار صعود به قله دماوند را دارد گفت: دماوند چهار جبهه اصلی برای صعود، سه پناهگاه و دو جان پناه دارد که برخی از این پناهگاه‌ها و جان پناه‌ها اکنون لبریز از زباله هستند. وی با بیان اینکه در صعود دو روز قبل

به گزارش قائم آنلاین، علی امانی یکی از کوهنوردان که سابقه چندین بار صعود به قله دماوند را دارد گفت: دماوند چهار جبهه اصلی برای صعود، سه پناهگاه و دو جان پناه دارد که برخی از این پناهگاه‌ها و جان پناه‌ها اکنون لبریز از زباله هستند.

وی با بیان اینکه در صعود دو روز قبل به دماوند شاهد انبوهی از زباله‌ها در جان پناه ۴۰۰۰ متری دماوند بودم، افزود: حجم زباله‌ها در این جان پناه بیش از ظرفیت یک خودروی وانت به نظر می‌رسید.

این کوهنورد ادامه داد: برخی کوهنوردان حتی اقدام به رها کردن زباله‌های پلاستیکی در مسیر می‌کنند.

امانی با بیان اینکه برخی پناهگاه‌ها و جان پناه‌های دماوند امکانات ساده بهداشتی ندارند، ادامه داد: برخی کوهنوردان تنها با هدف پاکسازی دماوند از زباله‌ها به این قله صعود و با قاطر زباله‌ها را به پایین منتقل می‌کنند.

یدالهی معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران نیر گفت: این اداره کل برای حفاظت بیشتر از عرصه‌های طبیعی این اثر ملی صعود به دماوند را قبلا ممنوع اعلام کرده بود، اما برخی کوهنوردان اصرار بر لغو این ممنوعیت داشتند.

وی با بیان اینکه پس از درخواست کوهنوردان، به دو شرکت خصوصی مجوز ۱۵ روزه برای صعود به دماوند داده شده بود، افزود: این مجوز از هفته گذشته اجرایی شد و اگرچه هنوز یک هفته به پایان این مهلت مانده است، اما با شرائط کنونی و رها سازی زباله‌ها در دامنه این اثر ملی مجوز داده شده لغو خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده + پنج =