کد خبر : 178822
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۸:۲۵
-

خانواده هزار نفری که هر سال دور هم جمع می‌شوند…

خانواده هزار نفری که هر سال دور هم جمع می‌شوند…

به گزارش قائم آنلاین، خانواده آقا بزرگ، حاج مهدی هاشم‌نیا، پنج سالی هست که دور هم جمع می‌شوند و این دیدار را جشن می‌گیرند. پنجمین جشن این خانواده که تعداد اعضای آن چهار رقمی است در تالار فرهنگی نور و به مناسبت عید غدیر برگزار شد که قریب به هزار مهمان را به خود دید.

به گزارش قائم آنلاین، خانواده آقا بزرگ، حاج مهدی هاشم‌نیا، پنج سالی هست که دور هم جمع می‌شوند و این دیدار را جشن می‌گیرند.

پنجمین جشن این خانواده که تعداد اعضای آن چهار رقمی است در تالار فرهنگی نور و به مناسبت عید غدیر برگزار شد که قریب به هزار مهمان را به خود دید. به طوری که سالن گنجایش نشستن این تعداد نفر را نداشت و برخی از افراد ایستاده، تکیه داده به دیوار و نشسته روی پله‌ها نظاره‌گر این جشن بزرگ بودند.

در لحظه ورود، اولین چیزی که کاملاً به چشم می‌آمد، تعداد بالای زنان در مقایسه با مردان بود و جالب‌تر آنکه هر کس که وارد تالار می‌شد، تقریباً با هر کس که می‌توانست و مواجه می‌شد، احوال‌پرسی می‌کرد.

خبرنگار ایسنا از مجری برنامه که داماد نوه آقا بزرگ بود، پرسید با وجود شباهت بسیار زیاد در پوشش، عقاید و افکار آن‎‌ها هم یک‌سویه است یا خیر که او گفت: “شاید برایتان جالب باشد که بگویم افرادی در تالار حضور دارند که عقاید کاملاً متفاوت و ضد هم دارند. فرد کاملاً انقلابی که هر بار خود را ملزم به شرکت در انتخابات می‌کند، در کنار کسی که رای‌دادن برایش بی‌اهمیت است، بدون هیچ مشکلی نشسته است. همه این‌جا جزئی از خانواده بزرگ آقابزرگ هستند و این چیزها در این برنامه‌ها معنی ندارد. هر کسی با هر سلیقه‌ای امشب این‌جا حضور دارد.”

مهین امیدوار، آخرین عروس آقا بزرگ در گفت‌وگو ، در خصوص دور هم جمع‌شدن خانواده‌ها و ایجاد صله رحم اظهار کرد: “من فامیل و عروس این خانواده هستم و شوهرم پسرعمه پدرم است و من هم دختردایی شوهرم هستم.

با وجود اینکه امروزه دیدوبازدید و دورهمی خونواده‌ها کمتر شده، اما خوشبختانه این اتفاق در خانواده ما کم‌رنگ نشده و دورهمی تمامی ندارد. خودم کمی بی‌حوصله و مریض‌احوال شدم و خیلی در مهمانی‌ها حضور ندارم، اما سالی یکی‌دو بار در مهمانی‌های بزرگ شرکت می‌کنم. ”

وی ادامه داد: “در کل فکر می‌کنم دورهمی خانواده‌ها به خصوص در مشهد کمتر شده، چرا که مشکلات اقتصادی و مالی به خانواده‌ها فشار می‌آورد. با شعار فرزند کمتر، زندگی بهتر کاملاً موافقم. به نظرم دو یا نهایتاً سه بچه کافی‌ست. ”

مرضیه هاشم‌نیا، آخرین دختر آقا بزرگ در گفت‌وگو ، در خصوص چنین جشن‌های خانوادگی و دورهم جمع‌شدن اظهار کرد: ۶ خواهر و دو برادر بودیم که همه رفته‌اند و من فقط در دنیا مانده‌ام. ماشالله فرزندان خانواده هاشم‌نیا خیلی زیادند. مثل قدیم که بچه‌ها زیاد بودند، الان هم جوانان زیادی هستند که روی به بچه‌آوردن می‌آورند.”

وی افزود: “من فرزند آخر بودم و فقط مریضی و سختی‌کشیدن پدر و مادرم را یادم است. جز مریضی و مریض‌داری، چیزی از پدر و مادرم یادم نیست.”

امیرمهدی عطاران، شوهر نتیجه آقابزرگ و مجری پنج‌ساله جشن در گفت‌وگو ، اظهار کرد:‌ “در خانواده ما دورهمی و صله رحم در گذشته کم نبود و الان هم کم نیست. این برنامه و جشن اثر بیشتری پیدا کرد، به طوری‌که افراد فامیل در طول سال از من می‌پرسیدند که برنامه جشنتان کی هست. در مجموع این ارتباط بیشتر شده.

خانواده من هم برگرفته از جامعه هستند و فرهنگی که در جامعه وجود دارد به درون کانون خانواده من هم می‌آید. شاید نسل قبل ما تعداد فرزند بیشتری داشتند اما نسل جدید به دلیل مشکلات اقتصادی فرزند کمتر به دنیا می‌آورند.”

وی اضافه کرد: از لحاظ اجتماعی به این سمت رفته‌ایم که فرزند کم‌تر داشته باشیم و احساس می‌کنیم که دیگر جمع گرم خانوادگی به معنای واقعی و قدیمی وجود ندارد که یکی از دلایلش فرزند کم‌داشتن است.

علی‌اکبر هاشم‌نیا، نوه آقا بزرگ در گفت‌وگو ، در پاسخ به این سوال که در شرایط فعلی ایران، فرزندآوری و دورهمی خانواده در چه وضعیتی قرار دارد، اظهار کرد: “جوان‌ها توجه کنند که هرچه فامیل گسترده‌تر باشد، این دیدارها هم بیشتر می‌شود و تاثیر خیلی خوبی هم بر خانواده دارد.

در دین و شریعت سفارش بسیار به صله رحم و ارزش والای آن شده و امیدوارم همیشه به این اصل مهم پایبند باشیم که هم به درد دنیامان می‌خورد و هم آخرت. الحمدالله صله رحم و دورهمی‌ها در خانواده ما کم نشده، اما متاسفانه در سایر خانواده‌ها خیلی کم‌رنگ شده است.”

وی نظر خود را درباره ارزش چنین جشن‌ها و تکریم خانواده این‌گونه بیان کرد: دورهم جمع‌بودن خیلی مهم است؛ وقتی بچه‌ها بزرگ می‌شوند مسلماً نیاز به عمو، دایی، عمه و خاله دارند و فرزند کم در ادامه باعث می‌شود که بچه‌ها از نعمت داشتن چنین افرادی محروم بشوند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 − دوازده =