کد خبر : 178797
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۵
-

عده‌ای به دنبال ناکارآمد نشان دادن انقلاب هستند

عده‌ای به دنبال ناکارآمد نشان دادن انقلاب هستند

به گزارش قائم آنلاین،  حجت‌الاسلام یدالله غلامی در مراسم گرامیداشت سالروز تشکیل بسیج اصناف همزمان با سالروز شهادت شهید مهدی عراقی که در محل سالن همایش اتاق بازرگانی مازندران برگزار شد، با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب سه بیانیه دارند که طی ۳۰ سال اخیر متفاوت از سایر بیانیه‌های ایشان است؛ اظهار کرد: بیانیه اول

به گزارش قائم آنلاین،  حجت‌الاسلام یدالله غلامی در مراسم گرامیداشت سالروز تشکیل بسیج اصناف همزمان با سالروز شهادت شهید مهدی عراقی که در محل سالن همایش اتاق بازرگانی مازندران برگزار شد، با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب سه بیانیه دارند که طی ۳۰ سال اخیر متفاوت از سایر بیانیه‌های ایشان است؛ اظهار کرد: بیانیه اول مربوط به سال اول پس از ارتحال امام (ره) بود؛ بیانیه دوم در ۲۰ سالگی انقلاب و بیانیه سوم که به بیانیه گام دوم انقلاب مشهور است در ۴۰ سالگی انقلاب صادر شد.

وی خاطرنشان کرد: این بیانیه همانند نامه ۵۳ عهدنامه امیرالمومنین (ع) در نهج البلاغه که در زمان خودش آنگونه که باید مورد توجه قرار نگرفت، شاید چنین سرنوشتی را پیدا کند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه باوجود تحلیل‌های متفاوت در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب باید منظور اصلی را از زبان رهبری بشنویم که یقینا به منظور اصلی نزدیک‌تر است؛ ادامه داد: ایشان با بیان اینکه بنده در این بیانیه جدا از بیان یک سری مطالبات عمومی خواستم چندین مطلب را موکدا بیان کنم؛ اظهار کردند: ” اولین نکته اینکه در این بیانیه خواستم عظمت اصل انقلاب را بیان کنم” .

این مسئول گفت: عده‌ای به دنبال نشان دادن تصاویر غلطی از انقلاب هستند و از آنجا که نسل امروز ما آن‌روزها را درک نکردند ممکن است این اظهارات را بپذیرند.

غلامی با بیان اینکه دومین هدف رهبری از بیانیه گام دوم انقلاب، بیان عظمت راه ۴۰ ساله طی شده تاکنون بود، بیان کرد: عده‌ای بدنبال آن هستند تا این ۴۰ ساله را ۴۰ ساله‌ای ناکارآمد و تاریک نشان دهند و بگویند نظام موجود، ناموفق بوده و این تصویر را به جوانان ما نشان دهند.

تشریح موفقیت‌های انقلاب در ۴۰ سال گذشته

وی با بیان اینکه با کمی انصاف باید بگوییم طی این چهل سال و علیرغم تمام مشکلات، دستاوردهای شگرفی حاصل شده است؛ تاکید کرد: در چهل سال گذشته، ۴۰ میلیون طرح بزرگ و کوچک در کشور اجرا شده است؛ مثلا در عرصه صنعت دارای رتبه ۶۴ دنیا تا قبل از انقلاب بودیم که اکنون در رتبه نوزدهم قرار داریم.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه مشکلات اقتصادی موجود، ممکن است در هر کشوری روی دهد و ممکن هم بود پیش نیاید و یا با شدت کمتری رخ دهد اما دشمن بدنبال ناامید کردن مردم از آینده است؛ ادامه داد: در حال حاضر رتبه ششم نظامی دنیا را داریم، در حالی که در قبل از انقلاب ۱۰۰ درصد وابسته بودیم؛ رتبه دهم در پزشکی دنیا را داریم و این در حالی است که قبل از انقلاب در رتبه ۴۳ بودیم.

این مسئول با اشاره به رتبه دهم جهان در کشاورزی، رتبه ۱۳ در ورزش، رتبه هشتم در هوافضا، رتبه سوم در نانو تکنولوژی، رتبه ششم در ساخت زیردریایی، رتبه دوم در اختراعات و رتبه چهارم در تولید علم گفت: تا قبل از انقلاب در این بخش‌ها یا دستاوردی نداشتیم و یا قابل مقایسه با حال حاضر نیست.

غلامی افزود: سومین منظور رهبری از بیانیه گام دوم انقلاب، تبیین عظمت چشم انداز امام (ره) از انقلاب بود، چشم اندازی که امام برای انقلاب داشت، زمینه سازی برای تحقق انقلاب امام زمان بود و انقلاب ما مقدمه سازی برای این انقلاب است.

این انقلاب ادامه دارد

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب در این بیانیه، آرمان‌ها و هدف انقلاب را تکرار می‌کند؛ اضافه کرد: رهبری در این بیانیه ۴۴ بار نام جوانان را تکرار کردند؛ چرا که آن‌ها باید این انقلاب را بسازند و این انقلاب ادامه دارد؛ چرا که با فطرت انسان‌ها که همان “لااله الا الله” است، سروکار دارد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران افزود: تمام علت مخالفت غرب و شرق هم با انقلاب، همین نکته است و آن‌ها را همین”لا اله الا الله” ناراحت کرده است و اگرنه، هسته‌ای بهانه است.

ظرف ما آن قدر خالی نیست که غربی‌ها پُر کنند

این مسئول با بیان اینکه چهارمین هدف رهبری از بیانیه گام دوم انقلاب بیان ظرفیت‌های داخلی کشور و گفتن اینکه ما چه ظرفیت‌های موجودی در کشور داریم، بود؛ اعلام کرد: تصور نشود که ظرف ما آن قدر خالی است که غربی‌ها باید آن را پُر کنند؛ این ظرفیت را باید با یک عزم عمومی، نقد کرد.

غلامی با بیان اینکه انقلاب، زمانی پا گرفت که همه پای کار آمدند؛ تصریح کرد: برای این جهش عمومی نیاز به شناخت صحنه یعنی شناخت دوست و دشمن و صحنه کارزار، شناخت جهت حرکت، توجه به عنصر امید به آینده و عنصر چهارم یعنی برنامه علمی داریم.

وی با اعلام اینکه ما امروز در قدرت و مولفه‌های آن به ظرفیت نمایش قدرت رسیده‌ایم؛ اظهار کرد: خیلی از کشورهای دنیا مثل ژاپن و کره به قدرت رسیده‌اند اما توان نمایش قدرت‌شان را ندارند که نمونه‌اش حضور چند ده هزار آمریکایی در خاک ژاپن است که با وجود مصیبت هیروشیما، خرج آن‌ها را هم می‌دهند و حق اعتراض به آن‌ها را هم ندارند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه ما مشکل اقتصادی داریم اما به نمایش قدرت رسیده‌ایم؛ یادآور شد: ما تنها ۷ کیلومتر پس از ورود پهباد آمریکایی به خاک کشور، آن را شکار کردیم و این جدا از تمام ابعاد افتخارآمیزش، شکستن اُبُهَت امریکا بود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا در آینده‌ای نزدیک، آنچه مطالبه رهبری در گام دوم بیانیه انقلاب است؛ محقق شود.

اصناف همچنان در دفاع از ارزش‌های انقلاب ثابت قدم هستند

رئیس بسیج اصناف مازندران نیز با تبریک سالروز تشکیل بسیج اصناف گفت: کسبه و بازاریان چه در دوران قبل از انقلاب و چه در زمان انقلاب همواره پشتیبان نظام و انقلاب بودند.

محمد ابراهیمی افزود: پس از انقلاب و در دوران دفاع مقدس نیز بازار همواره همچنان ثابت قدم باقی ماند و از تعهد خود به نظام، شهدا، انقلاب و امام (ره) دست نکشیدند.

وی از تلاش‌ها و حمایت‌های همه جانبه بسیجیان و کسبه بازار در ماجرای سیل اخیر تشکر کرد و گفت: اصناف  از همان روزهای نخستین پای کار آمدند و در قالب گروه‌های جهادی، حمایت‌های نقدی، کالایی و پس از آن و در دوران بازسازی با تامین مصالح ساختمانی و حمایت‌های مالی به یاری هموطنان خود آمدند.

ابراهیمی ضمن پاسداشت و تقدیر از تمام اصناف و بسیجیان در خصوص حمایت‌های نقدی و غیرنقدی و حضور در مناطق سیل زده در قالب گروه‌های جهادی، گفت: تا پایان کار در کنار سیل زدگان هستیم.

به گزارش بلاغ، در پایان این همایش پس از نمایش کلیپی از زندگینامه شهید عراقی، از فرماندهان پایگاه‌های بسیج اصناف شهرستانی، کسبه برتر در کمک‌رسانی به سیل زدگان طی سال‌جاری و مجتبی قربانی مدیرمسئول پایگاه اطلاع‌رسانی مازند اصناف مازندران تجلیل شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده − 5 =