کد خبر : 178717
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
-

ایام محرم و صفر فرصت بی‌بدیل برای دنیای اسلام است

ایام محرم و صفر فرصت بی‌بدیل برای دنیای اسلام است

به گزارش قائم آنلاین، مهرداد بابایی در همایش روحانیون و ائمه جماعات مساجد شهرستان جویبار با بیان اینکه در آستانه ایام محرم قرار داریم و دشمن با تمام توان در حال کم‌رنگ جلوه دادن شور و شعور حسینی در بین ملت ایران به‌ویژه جوانان است اظهار کرد: دشمن پس از انقلاب از تمام ابزار و

به گزارش قائم آنلاین، مهرداد بابایی در همایش روحانیون و ائمه جماعات مساجد شهرستان جویبار با بیان اینکه در آستانه ایام محرم قرار داریم و دشمن با تمام توان در حال کم‌رنگ جلوه دادن شور و شعور حسینی در بین ملت ایران به‌ویژه جوانان است اظهار کرد: دشمن پس از انقلاب از تمام ابزار و دسیسه‌های خود برای تخریب چهره و براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران استفاده کرد ولی ملت ایران با عبرت از عاشورای حسینی و رهبری حکیمانه و آگاهانه هیچ‌گاه تسلیم دشمن نشدند و مقاومت کردند.

وی افزود: با پایان یافتن جنگ تحمیلی و شکست و ناکامی دشمن در این جنگ نابرابر، با ورود به عرصه فرهنگی و اقتصادی به دنبال دلسرد کردن و بی اعتمادی مردم به نظام و ارزش‌های آن است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج جویبار ایام محرم و صفر را یک فرصت بی‌بدیل برای دنیای اسلام دانست و گفت: ایام محرم و صفر فرصت مناسب برای جذب جوان و شفاف‌سازی و ابهام‌زدایی از واقعیت‌های اسلام ناب محمدی(ص) است.

بابایی به کارکردهای مختلف مساجد اشاره و عنوان کرد: مساجد فقط کاکرد عبادی ندارد بلکه محل خودسازی، انسان‌سازی، تعمیق دل و دنیا، مقابله با دشمن، بصیرت افزایی است.

وی با اشاره سخنان امام راحل در مورد مسجد بیان کرد: وقتی امام خمینی(ره) می فرماید« مسجد سنگر است» یعنی دشمن در بیرون از مسجد در انتظار ما و هر لحظه به دنبال انحراف ملت مسلمان است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج جویبار با بیان اینکه باید یک دستورالعمل واحدی برای ایام محرم در شهرستان داشته باشیم اظهار کرد: برای غنا و استفاده بهینه از برنامه‌های محرم باید دستورالعمل واحدی صادر کرد.

بابایی بر وحدت بین ارکان و اعضای مسجد تأکید کرد و گفت: باید اختلاف نظرهای کنار بزنیم و با یک صدا و زیر بیرق اباعبدالله الحسین(ع) قرارگیریم.

وی خاطرنشان کرد: در ایام عزاداری شاهد هستیم که فعالیت‌های آرایشگاه‌ها بیشتر می‌شود؛ این یک شیوه غلط و انحرافی است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج جویبار بر انجام برنامه‌های فرهنگی در این ایام اشاره و بیان کرد: محرم یک فرصت مهم برای انتقال فرهنگ اسلامی و دینی به ویژه به نسل جوان جامعه است، روحانیون و مداحان و حتی هئیت امناء بقاع متبركه و مساجد می‌توانند با سبک و شیوه خود نسل جدید را وارد این محافل معنوی کنند تا هر چه بیشتر با اهل بیت(ع) پیامبراكرم(ص) آشنا شوند زیرا حماسه عاشورا موضوع فرا مذهبی است و امام حسین(ع) و یارانش با شجاعت و ایثار در برابر ظلم و ستم ایستادند و نام خود را برای همیشه در تاریخ به یادگار گذاشتند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × پنج =