کد خبر : 177912
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵
-

وجود یک‌هزار و ۵۱۳ پروژه نیمه تمام در چهارمحال و بختیاری

وجود یک‌هزار و ۵۱۳ پروژه نیمه تمام در چهارمحال و بختیاری

به گزارش قائم آنلاین،  طهمورث الیاسی ۳۱ مردادماه در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری که با حضور محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در شهرکرد برگزار شد، اظهار کرد: استان دارای ظرفیت‌های بسیاری در زمینه کشاورزی، صنعتی و گردشگری است. وی افزود: یکی از مهم‌ترین

به گزارش قائم آنلاین،  طهمورث الیاسی ۳۱ مردادماه در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری که با حضور محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در شهرکرد برگزار شد، اظهار کرد: استان دارای ظرفیت‌های بسیاری در زمینه کشاورزی، صنعتی و گردشگری است.
وی افزود: یکی از مهم‌ترین ویژگی استان بخش گردشگری است که به عنوان ذخیره‌گاه زیست استان مطرح است.
الیاسی بیان کرد: علی‌رغم ویژگی‌های خوب، استان از تنگناهایی رنج می‌برد که دلیل آن شرایط توپوگرافی‌ منطقه و مخاطرات طبیعی است.
وی با اشاره به کاهش نرخ بیکاری استان، تصریح کرد: نرخ بیکاری سال ۹۶، ۱۹٫۱ درصد بوده که باید به ۹ درصد کاهش دهیم، بایستی ۵۰ هزار شغل با سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومان فراهم شود.
الیاسی گفت: یک هزار و ۵۱۳ پروژه نیمه تمام اعتباری بالغ بر چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان نیاز دارند که عمده آن‌ها استانی است.
وی بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌هایی که از سوی دستگاه‌های اجرایی در سال ۹۸ انجام شده، ۲۴ پروژه مصوب شد که دنبال می‌شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان افزود: خوشبختانه ۱۰۰ درصد درآمدهای استان محقق شده و در این زمینه جزء ۶ استان کشور هستیم که مازاد درآمد داشته‌ایم.
وی رفع مشکل پروژه بن- بروجن، کمک به اتصال استان به شبکه ریلی و … را از جمله درخواست‌های استان دانست.
در ادامه این جلسه آیت‌الله احمدی، رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در جلساتی که با ستاد اقتصاد مقاومتی استان تشکیل شد یکی از مصوبات مهم، تأمین منابع مالی بنگاه‌های کوچک با پیشرفت فیزیکی بالا است که ۴۴ طرح احصا شد و پیشنهاد می‌شود این اعتبار از منابع مالیِ تأمین ریالی صندوق توسعه تخصیص یابد.
وی ادامه داد: پیشنهاد می‌شود تسهیل سرمایه‌گذاری در یکی از شهرک‌های استان اتفاق بیفتد که از جمله می‌توان شرایط ویژه را برای پرداخت قیمت زمین و برق ایجاد کرد تا شاهد تحرک در سرمایه‌گذاری و اشتغال باشیم.
احمدی در خصوص معافیت مالیاتی به عنوان مشوق تولید، بیان کرد: سال‌هاست پیگیر معافیت مالیاتی تولیدکنندگان در استان کمتر برخوردار چهارمحال و بختیاری هستیم که این پیگیری‌ها راه به جایی نبرده است.
وی با اشاره به طولانی شدن زمان تأمین آب طرح‌های صنعتی و کشاورزی، گفت: این مهم به سبب خشکیدگی دشت‌های استان و محدودیت برداشت آب، موجب رکود طرح‌های صنعتی شده است.
رئیس اتاق بازرگانی استان در ادامه تأکید کرد: در دو شهرک صنعتی مهم استان یعنی شهرکرد و سفیددشت پیشنهاد استفاده از پساب شهرهای مجاور و تصفیه مطرح و در دستور کار قرار گرفت اما این طرح به دلیل نبود اعتبارات، مسکوت مانده است.
احمدی در پایان به برخی دیگر از مشکلات مسیر توسعه استان، تصریح کرد: کمبود آزادراه و بزرگراه، نبود راه آهن، طولانی شدن روند بررسی و تصویب طرح‌های گردشگری در شورای عالی معماری و شهرسازی، طرح‌های توسعه باغات در اراضی شیبدار، عدم تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های آب‌رسانی به مناطق مسکونی از جمله مشکلات استان هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 − سه =