کد خبر : 177620
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
-

انصارالله: نزدیک‌ترین گزینه برای بازگشت امنیت از دست رفته عربستان، توقف تجاوز به یمن است

انصارالله: نزدیک‌ترین گزینه برای بازگشت امنیت از دست رفته عربستان، توقف تجاوز به یمن است

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از المسیره، محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله و رئیس هیئت دولت نجات ملی یمن در صفحه خود در توییتر نوشت که از مدت‌ها پیش عربستان حدود ۶۰ هزار مزدور و ۳۰ هزار سودانی و هزاران تبعه کشورهای دیگر را از جبهه‌های داخلی خارج کرده و آنها را به عنوان

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از المسیره، محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله و رئیس هیئت دولت نجات ملی یمن در صفحه خود در توییتر نوشت که از مدت‌ها پیش عربستان حدود ۶۰ هزار مزدور و ۳۰ هزار سودانی و هزاران تبعه کشورهای دیگر را از جبهه‌های داخلی خارج کرده و آنها را به عنوان سپر انسانی در مرزهای خود مستقر کرده است.

عبدالسلام همچنین تصریح کرد: عربستان به دلیل فقدان قدرت درونی و بلوغ سیاسی در وضعیتی به سر می‌برد که به دنبال حمایت خارجی است و نزدیک‌ترین راه برایش این است که تجاوز به یمن را متوقف کند تا امنیت از دست رفته خود را دوباره به دست آورد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تداوم تجاوز به یمن برای متجاوزان امنیتی را به ارمغان نخواهد آورد و وجود سست آنها را در معرض تهدیدات بسیار خطرناکی قرار خواهد داد.

سخنگوی جنبش انصارالله خطاب به سعودی‌ها گفت: واشنگتن به بهانه حمایت از مشروعیت “دولت مستعفی یمن” شما را به تجاوز نظامی علیه یمن پیش برد، اما شما اکنون به دنبال حفاظت از امنیت مرزها و آسمان‌های خودتان هستید.

ائتلاف عربی تحت امر عربستان در ۲۶ مارس ۲۰۱۵ به منظور حمایت از عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری دولت مستعفی یمن عملیات نظامی در یمن را آغاز کرد. یمن به دلیل حملات متعدد این ائتلاف از شدیدترین بحران انسانی در جهان رنج می‌برد و بر اساس آمار سازمان ملل ۲۲ میلیون تن از شهروندان یمنی که حدود ۷۵ درصد از ساکنان این کشور را تشکیل می‌دهند، به انواع کمک‌ها و حمایت‌های انسانی نیاز دارند. جنگ یمن صدها کشته و زخمی‌های زیادی بر جای گذاشته و این کشور را به سمت قحطی و گرسنگی پیش برده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفت − 3 =