کد خبر : 177494
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵
-

سازمان ملل: بنگلادش نظرسنجی از روهینجایی‌ها برای بازگشت را آغاز کرده است

سازمان ملل: بنگلادش نظرسنجی از روهینجایی‌ها برای بازگشت را آغاز کرده است

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اقدام از سوی آژانس آوارگان سازمان ملل و مقام‌های بنگلادشی یک تلاش جدید برای بازگرداندن آوارگان روهینجایی به میانمار محسوب می‌شود. بیش از ۷۳۰ هزار مسلمان روهینجایی در اوت ۲۰۱۷ و در نتیجه عملیات ارتش میانمار از این کشور گریخته و به بنگلادش رفته‌اند. آنها

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اقدام از سوی آژانس آوارگان سازمان ملل و مقام‌های بنگلادشی یک تلاش جدید برای بازگرداندن آوارگان روهینجایی به میانمار محسوب می‌شود.

بیش از ۷۳۰ هزار مسلمان روهینجایی در اوت ۲۰۱۷ و در نتیجه عملیات ارتش میانمار از این کشور گریخته و به بنگلادش رفته‌اند. آنها را در اردوگاه‌هایی واقع در کاکس بازار پناه داده‌اند و تلاش‌هایی که تاکنون برای بازگرداندن داوطلبانه این افراد در نظر گرفته و انجام شده، بی‌نتیجه مانده است.

مقام‌های بنگلادشی می‌گویند، میانمار از فهرست ۲۲ هزار نفری که از سوی داکا ارائه شده تنها ۳۴۵۰ تن را واجد شرایط بازگشت اعلام کرده است.

لوئیس دونوان، سخنگوی آژانس آوارگان سازمان ملل در منطقه کاکس بازار گفت: اهداف نظرسنجی‌ها از امروز آغاز شده است. در کنار دولت بنگلادش به دنبال این هستیم تا با آوارگان روهینجایی گفت‌وگو کنیم و به بررسی گزینه بازگشت آنها به میانمار بپردازیم. آژانس آوارگان دومین مصاحبه محرمانه با آنهایی که تمایل خود برای بازگشت را اعلام کرده‌اند، انجام می‌دهد و به بررسی اهداف می‌پردازد و اطمینان می‌دهد که این بازگشت، به صورت داوطلبانه است. از آنها پرسیده می‌شود که فرم بازگشت داوطلبانه را نیز امضا کنند.

یکی از سخنگوهای دولت بنگلادش نیز گفت:‌ محمد عبدالکلام، نماینده کمک به آوارگان در بنگلادش نیز در این مصاحبه‌ها حضور دارد.

عبدالکلام در این باره گفت: آژانس آوارگان سازمان ملل با روهینجایی‌هایی که نامشان در این فهرست است، مصاحبه خود را آغاز کرده است.

قرار است شورای امنیت سازمان ملل درباره جدیدترین برنامه بازگشت آوارگان روهینجایی به میانمار در نشست غیرعلنی روز چهارشنبه جلسه‌ای داشته باشد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × سه =