کد خبر : 177399
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۹:۴۰
-

روزانه بیش از ۲۰۰ تن شیر در شهرستان پارس آباد تولید می‌شود

روزانه بیش از ۲۰۰ تن شیر در شهرستان پارس آباد تولید می‌شود

به گزارش قائم آنلاین، حسن نظیفی امروز در گفت‌وگو ، در اردبیل با اشاره به تولید روزانه بیش از ۲۰۰ تن شیر در شهرستان پارس آباد، اظهار کرد: ۱۲۰ تن شیر توسط شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان تولید شده و مابقی توسط بخش خصوصی تولید می‌شود. وی افزود: سالانه ۷۶ هزار تن شیر

به گزارش قائم آنلاین، حسن نظیفی امروز در گفت‌وگو ، در اردبیل با اشاره به تولید روزانه بیش از ۲۰۰ تن شیر در شهرستان پارس آباد، اظهار کرد: ۱۲۰ تن شیر توسط شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان تولید شده و مابقی توسط بخش خصوصی تولید می‌شود.

وی افزود: سالانه ۷۶ هزار تن شیر در شهرستان پارس آباد تولید می‌شود که ۲۸/۷ درصد تولید استان است.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد بیان کرد: شهرستان پارس آباد مغان از جمله قطب‌های اساسی کشاورزی کشور محسوب می‌شود و در کنار کشاورزی، دامپروی هم در این منطقه رونق خاصی دارد.

وی با اشاره به این‌که ۲۵ درصد جمعیت دامی استان را شهرستان پارس آباد تامین می‌کند و رتبه اول استان را دارد، تشریح کرد: شهرستان پارس آباد بیش از ۷ هزار و ۲۵۰ تن در سال تولید گوشت قرمز دارد که ۲۴/۳ درصد تولید استان است.

وی ادامه داد: در این شهرستان دو کارخانه صنایع لبنی فعال است که کارخانه لبنی شرکت کشت و صنعت مغان با ظرفیت تولید سالانه  ۴۳ هزار تن و کارخانه لبنی کیهان تجارت با ظرفیت تولید سالانه سه هزار تن فعالیت دارند.

نظیفی اظهار داشت: در شهرستان پارس آباد ۱۵ هزار رأس گاو اصیل، ۱۳ هزار و ۳۰۰ رأس گاو دورگ، ۲۰ هزار و ۵۰۰ رأس گاو بومی، ۲ هزار و ۹۰۰ رأس گاومیش و ۳ هزار رأس گوسفند و بره وجود دارد.

تولید ۱۰۰ درصد بذر سورگوم مورد نیاز کشور در پارس آباد

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد تصریح کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی در سال رونق تولید، کشاورزان پارس‌آبادی با تلاش خود صد درصد بذر سورگوم کشور را تولید کرده و در اختیار کشاورزان کل کشور قرار خواهند داد.

وی با اشاره به اینکه از هر هکتار به‌طور متوسط ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم سورگوم برداشت می‌شود، تشریح کرد: امسال ۲۰۰ هکتار از اراضی شهرستان پارس‌آباد به بذر سورگوم اختصاص یافته است که پیش‌بینی می‌شود ۵۰۰ تن از این محصول استحصال شود.

نظیفی اضافه کرد: بذر سورگوم کشت‌‌شده در شهرستان پارس آباد از نوع هیبرید است و برداشت آن از نیمه دوم مهرماه شروع خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهرستان پارس آباد بعنوان قطب کشاورزی کشور بوده و سالانه بیش از یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی و دامی تولید می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده − 11 =