کد خبر : 177434
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
-

توصیه‌های مونسان در استان مرکزی برای توسعه گردشگری سلامت

توصیه‌های مونسان در استان مرکزی برای توسعه گردشگری سلامت

به گزارش قائم آنلاین، علی اصغر مونسان در جریان بهره برداری از مرکز رادیوتراپی و شیمی درمانی بیمارستان سینا اراک با اشاره به تجهیزات پیشرفته این مرکز که فرصت خوبی برای حوزه گردشگری محسوب می شود، افزود: سال گذشته هفت هزار و ۸۰۰ گردشگر وارد کشور شده است که نسبت به سال ۹۶ ، ۵۲

به گزارش قائم آنلاین، علی اصغر مونسان در جریان بهره برداری از مرکز رادیوتراپی و شیمی درمانی بیمارستان سینا اراک با اشاره به تجهیزات پیشرفته این مرکز که فرصت خوبی برای حوزه گردشگری محسوب می شود، افزود: سال گذشته هفت هزار و ۸۰۰ گردشگر وارد کشور شده است که نسبت به سال ۹۶ ، ۵۲ درصد رشد حاصل شده و در سه ماهه نخست سال جاری نیز ۴۰ درصد رشد گردشگر ورودی به کشور ثبت شده است که بخشی از این گردشگران، گردشگران سلامت بوده‌اند .

وی هزینه‌کرد هر گردشگر سلامت را ۲۴۰۰ دلار دانست و افزود: با توجه به تبحر پزشکان در کشور و استان مرکزی فرصت خوبی است که از ظرفیت گردشگران سلامت استفاده کرد. بر این اساس در حد توان تلاش می شود یک پرواز به اراک اختصاص یابد و از ظرفیت آژانس های گردشگری استفاده شود .

مونسان‌ با بیان اینکه برنامه‌ای ویژه برای رونق گردشگری استان مرکزی مدنظر است، اضافه کرد: استان مرکزی بازار بسیار خوبی مانند قم را در کنار خود دارد که حجم بالایی از گردشگران عربی را جلب می‌کند که میتوان با تبلیغات مناسب این ظرفیت را جذب استان مرکزی کرد .

وی تصریح کرد: امروز بیمارستان های تهران و شهرهای بزرگ مملو از گردشگران سلامت هستند و وجود قم در مجاورت استان مرکزی و راه اندازی یک پرواز در اراک مزیت خوبی برای استان محسوب می‌شود .

رییس سازمان میراث فرهنگی کشور اظهار کرد: امروز در شهرهای بزرگ برخی گردشگران با معضل دلالان مواجه هستند که اگر خدمات در اراک و استان مرکزی با قیمت مناسب ارائه شود و گردشگران در دام دلالان نیفتند می توان رونق گردشگری سلامت را رقم زد و با توجه به امکانات موجود باید فعالتر عمل شود .

بر اساس این گزارش، مرکز رادیوتراپی و شیمی درمانی هیوا در بیمارستان سینا اراک که کار خود را به صورت آزمایشی از فرودین ماه آغاز کرده است و همچنین مرکز درمان بیماری های مغزی این بیمارستان فوق تخصصی با حضور مونسان رسما افتتاح شد .

مرکز رادیوتراپی با ۴۰ میلیارد تومان و مرکز درمان بیماری های مغزی با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری رسید .

این دو مرکز با آورده سهامداران و ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی ایجاد و به پیشرفته ترین تجهیزات درمانی و کادر پزشکی مجهز شده اند که با توجه به بی نظیر بودن این خدمات در کشور این مراکز می توانند خدمات ویژه ای را به گردشگران سلامت در حوزه توریسم درمانی ارائه کند .

۴ میلیارد تومان جهت مرمت بازار تاریخی اراک اختصاص یافت

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از اختصاص ۴ میلیارد تومان جهت مرمت بازار تاریخی اراک خبر داد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، علی مونسان در جریان بازدید از بیمارستان فوق تخصصی سینا اراک و افتتاح مرکز رادیوتراپی و مرکز درمان بیماری های مغزی در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت های گردشگری تاریخی، طبیعی و سلامت استان مرکزی، بیان کرد: در این سفر قول داده شد برای تامین زیرساخت ها و مرمت بناهای تاریخی ۵ میلیارد تومان اختصاص یابد که قطعا در سال جاری این رقم تخصیص خواهد یافت.

وی اضافه کرد: برای مرمت بازار تاریخی ۲ میلیارد تومان از سوی سازمان میراث فرهنگی و ۲ میلیارد تومان از سوی استاندار مرکزی به زودی تخصیص می یابد.

مونسان با تاکید بر اینکه بازار تاریخی اراک به تنهایی یک جاذبه ارزشمند گردشگری محسوب می شود، گفت: مجموعه میراث فرهنگی استان مرکزی نیز باید در اجرای ماده ۲۷ و واگذاری بناهای تاریخی به سرمایه گذار فعالتر عمل کند.

وی تصریح کرد: ایران داشته های تاریخی فراوانی دارد و بودجه ها و منابع مالی دولتی برای حفظ و مرمت این ابنیه ها مکفی نیست و باید از مشارکت سرمایه گذاران و مردم منتفع شویم.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه در اقدامی مثبت موفق به جذب مشارکت بسیاری از سرمایه گذاران و مردم در کشور شده ایم، گفت: در این راستا مردم راساً به مرمت بناهای تاریخی با استانداردهای میراث فرهنگی می پردازنند که این امر به تولید اشتغال نیز انجامیده است. باید این امر با سرعت بالایی در استان مرکزی اجرایی شود چراکه رونق گردشگری و تامین زیرساخت ها را به همراه دارد.

رییس سازمان میراث فرهنگی از هتل ۵ ستاره امیرکبیر اراک بازدید کرد

رییس سازمان میراث فرهنگی از هتل ۵ ستاره امیرکبیر اراک بازدید کرد و در جریان طرح توسعه این مجموعه اقامتی و گردشگری قرار گرفت .

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، دکتر مونسان در جریان سفر یک روزه خود به استان مرکزی پس از حضور در شهرستان های محلات و دلیجان و بازدید از تاسیسات گردشگری، ابنیه تاریخی و افتتاح پروژه های تفریحی اقامتی و گردشگری، به اراک به عنوان مرکز استان مرکزی سفر کرد .

مونسان در سفر چند ساعته خود به اراک ضمن دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، بازدید از بازار تاریخی، افتتاح پروژه گردشگری بام لند سی گل و افتتاح مرکز رادیوتراپی و مرکز درمان بیماری های مغزی بیمارستان سینا به عنوان قطب گردشگری سلامت در غرب کشور، از بخش های مختلف هتل ۵ ستاره امیرکبیر و طرح توسعه این مجموعه گردشگری اقامتی بازدید کرد .

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ضمن ابزار خرسندی از احداث چنین مجموعه ای در اراک از بخش های هتل همچون ساختمان هتل، سالن همایش و سمینار، برج های مسکونی هتل، طرح توسعه مرکز تجارت بین الملل امیرکبیر و استخر فاز دوم بازدید کرد .

در این بازدید شریفی مدیر عامل مجتمع سیاحتی تفریحی امیرکبیر جزئیاتی از طرح توسعه هتل همچون سالن همایش و طرح های گردشگری ارائه کرد و مونسان نیز از اجرای طرح توسعه هتل استقبال کرد

هتل ۵ ستاره امیرکبیر با دارا بودن تاسیسات زیر بنائی و بسترهای مناسب و فقدان امکانات این چنینی در مرکز استان و کلان شهر اراک نیازمند اختصاص تسهیلات اعتباری و فراهم کردن امکانات استفاده از اعتبارات ارزان قیمت با دوره بازپرداخت بلندمدت به مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال جهت تکمیل پروژه‌های مذکور و بهسازی و ارتقای امکانات موجود است که به محض تامین اعتبار پروژه طرح توسعه اجرا خواهد شد بر همین اساس طی بازدید معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی دستورات لازم جهت تامین اعتبار از محل منابع صندوق توسعه ملی صادر شد.

هتل بین المللی پنج ستاره امیرکبیر در دامنه ارتفاعات شهر اراک در مجموعه سیاحتی و تفریحی امیرکبیر در زمینی به وسعت ۲۵ هکتار به شکل عرشه کشتی در تیرماه ۱۳۸۴ افتتاح شد. ساختمان اصلی این هتل ۱۰ هزار مترمربع وسعت دارد و دارای ۷۵ اتاق در ۷ طبقه شامل اتاق های یک تخته، دو تخته، سه تخته و سوئیت های یک و دو خوابه است .

مجتمع گردشگری بام لند سی گل در اراک به بهره برداری رسید

مجتمع گردشگری بام لند سی گل با حضور رییس سازمان میراث فرهنگی در روستای نظم آباد اراک به بهره برداری رسید .

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، مجتمع گردشگری بام لند سی گل با حجم سرمایه گذاری ۷ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان با ۱۵۰۰ متر زیر بنا توسط مونسان به بهره برداری رسید .

این پروژه ۱۵ فرصت شغلی ایجاد کرده است و در فاز اول دارای کافی شاپ و رستوران سنتی است و برای فاز دوم دارای هتل و مراکز اقامتی خواهد شد که عملیات اجرایی فاز دوم آن تا پایان سال آعاز می شود .

حریم و عرصه مسجد جامع ساوه آزاد می‌شود/تولید ۲۰۰ هزار شغل توسط میراث فرهنگی در سال ۹۷

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: سال گذشته ۲۰۰ هزار شغل توسط سازمان در کشور تولید شد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، علی اصغر مونسان در حاشیه بازدید از مسجد جامع و بازار تاریخی ساوه در جمع خبرنگاران بیان کرد: مسجد جامع ساوه ریشه‌ای سلجوقی دارند و در دوره صفوی نیز اتفاقاتی در این مجموعه رخ داده است که با این تفاسیر قدمتی بیش از هزار سال را می‌توان برای آن متصور بود.

وی بیان کرد: تاکنون مرمت های خوبی در مجموعه انجام شده و نیاز است اعتباراتی برای آزادسازی حریم و عرصه انجام گیرد و برای آزادسازی حریم ۱۰ هکتار زمین نیاز است که باید به صورت معوض در اختیار ساکنان قرار گیرد و در این راستا حتما با وزیر راه و شهرسازی رایزنی می شود تا این زمین دریافت و به صورت معوض در اختیار مردم قرار گیرد تا بتوان عرصه را آزاد کرد.

مونسان اضافه کرد: در این سفر برای مرمت ابنیه های تاریخی استان مرکزی ۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که بخشی از این اعتبارات حتما برای مرمت مسجد جامع ساوه در نظر گرفته می شود تا کار با سرعت مناسب به پیش رود.

وی با اشاره به اینکه حوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان، سه بخش اثرگذار در زمینه اشتغال هستند و با منابع مالی کمتر از دیگر حوزه ها می توانند ایجاد شغل کنند، افزود: در سال گذشته با اعتبارات بسیار پایین نسبت به سایر دستگاه های اجرایی، موفق شدیم بیش از ۲۰۰ هزار شغل در کشور ایجاد کنیم.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: در حوزه گردشگری با هر ۵۰ میلیون تومان یک شغل ایجاد شده است و ۴۰۰ واحد بومگردی کشور به ۱۷۰۰ واحد بومگردی رسیده است که هر واحد با حداقل حمایت، حدود ۸ شغل ایجاد می کند، همچنین پروژه های حوزه گردشگری اشتغالزا بوده اند به طوری که در حال حاضر حجم سرمایه گذاری در این حوزه ۱۸۰ هزار میلیارد تومان است و در عمر دوساله دولت دوازدهم بالغ بر سه هزار و ۹۰۰ موافقت اصولی صادر شده است که نشان می دهد سرمایه گذاران نسبت به حوزه گردشگری امیدوار هستند و این حوزه را پررونق دیده اند. این حجم سرمایه گذاری نویدبخش آینده ای موفق در حوزه گردشگری کشور است.

مونسان گفت: از هزار و ۹۰۰ پروژه گردشگری در کشور، ۵۰۰ پروژه صرفا به ساخت هتل اختصاص دارد که آینده صنعت گردشگری کشور را خوب ترسیم می کند. در حال حاضر رونق گردشگری را در حوزه گردشگری داخلی و خارجی شاهد هستیم به طوری که رشد ۵۲ درصدی ورود گردشگر خارجی در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ حاصل شده است و امسال نیز در سه ماهه نخست سال بیش از ۴۰ درصد رشد به ثبت رسیده و علیرغم تحریم ها، حذف پروازهای مستقیم و حضور ابرقدرت ها در خلیج فارس و تشدید ایران هراسی با اقدامات سازمان این اثرات منفی خنثی شده است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × یک =