کد خبر : 177336
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
-

عامل دود غلیظ حوالی اتوبان “کشوری” اصفهان چه بود؟

عامل دود غلیظ حوالی اتوبان “کشوری” اصفهان چه بود؟

به گزارش قائم آنلاین، ‌کاوه آهنگران در گفت‌وگو ، در خصوص دود غلیظی که صبح امروز -سه شنبه- در حوالی اتوبان کشوری اصفهان مشاهده شد، اظهار کرد: در مناطق بیابانی و یا زمین کشاورزی های در اطراف آن نیزار و ضایعاتی وجود دارد. اطراف اتوبان کشوری نیز پر از نیزار است و اطراف آن منازل

به گزارش قائم آنلاین، ‌کاوه آهنگران در گفت‌وگو ، در خصوص دود غلیظی که صبح امروز -سه شنبه- در حوالی اتوبان کشوری اصفهان مشاهده شد، اظهار کرد: در مناطق بیابانی و یا زمین کشاورزی های در اطراف آن نیزار و ضایعاتی وجود دارد. اطراف اتوبان کشوری نیز پر از نیزار است و اطراف آن منازل مسکونی سازمانی و بخشی از آن در کنار اتوبان قرار دارد.

وی افزود: بعضا بطری های آب معدنی که در معرض آفتاب قرار می گیرد، همانند ذره بین عمل می کند که این موجب آتش سوزی شده یا در اطراف اتوبان انداختن یک ته سیگار موجب آتش سوزی این نیزارها می شود و به سرعت این آتش و دود به اطراف منتقل می شود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: دود غلیظ اطراف اتوبان ناشی از آتش سوزی این ضایعات بود که با اطلاع آتش نشانی، حریق به سرعت اطفاء شد.

وی در خصوص دود غلیظ و یا آتش سوزی برخی زمین های کشاورزی اطراف جاده فرودگاه اصفهان نیز، گفت: این آتش سوزی ها مربوط به مزرعه های گندم است.

کاوه آهنگران با بیان اینکه شهر اصفهان در مجاورت یک سری زمین های کشاورزی قرار دارد، اظهار کرد: کشاورزان به دلیل اینکه کشت بعدی آنها بهتر بار دهد مزرعه های گندم را آتش می زنند تا سوخته آن را به عنوان کود مورد استفاده شود.

وی افزود: متاسفانه بعد از آتش زدن زمین های کشاورزی، دامنه حریق به مزرعه هایی که هنوز محصول خود را درو نکرد اند، منتقل می شود که دیگر نمی توانند حریق را کنترل کنند علاوه بر آن، موجب آلودگی هوا می شود.

به گفته سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان، چند عامل از جمله کارخانجات پلاستیک سازی و کوره های زغال و مزرعه های گندم از جمله عوامل دود در اطراف اتوبان فرودگاه هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 5 =