کد خبر : 177330
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵
-

در همدان کمبود مرغ نداریم

در همدان کمبود مرغ نداریم

به گزارش قائم آنلاین، داریوش سرحدی در گفت‌وگو ، با اشاره به افزایش ۴۵ درصدی جوجه ریزی در تیرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، اظهارکرد: جوجه ریزی تیر و خرداد امسال جوجه ریزی معقولی بوده به‌طوریکه در تیرماه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های استان صورت گرفته است. وی

به گزارش قائم آنلاین، داریوش سرحدی در گفت‌وگو ، با اشاره به افزایش ۴۵ درصدی جوجه ریزی در تیرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، اظهارکرد: جوجه ریزی تیر و خرداد امسال جوجه ریزی معقولی بوده به‌طوریکه در تیرماه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های استان صورت گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه استان همدان جز معدود استانهایی است که مرغ را به قیمت مصوب ستاد تنظیم بازارعرضه می‌کند، تصریح کرد: مرغ در همدان به قیمت مصوب خرید و فروش می‌شود به طوریکه از مرغداران ۹۲۰۰ تومان و در کشتارگاه ۱۲ هزار و ۲۰۰ تومان و برای مصرف کننده ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان عرضه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استانهای همجوار قیمت مرغ را بالاتر از نرخ مصوب تنظیم بازار کشور عرضه می‌کند، افزود: مرغ در استانهای همجوار به قیمت بالاتری فروخته می‌شود و براین اساس جذابیتی برای کشتارگاه های استان ندارد که مرغ را خارج از استان خریداری و کشتار کنند.

سرحدی ادامه داد: کشتارگاه ها می‌توانند مرغ را از استانهای دیگر خریداری و کشتار کنند و با ۱۵ درصد بالاتر از قیمت مصوب بفروشند که البته این مرغ های قطعه بندی در رستورانها توزیع می شود چرا که ما نمی‌خواهیم مرغ های با قیمت تنظیم بازاری در سطح رستورانها توزیع شود.

رئیس اداره تنظیم بازار و اموربازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه حداقل خروج مرغ از استان وجود دارد، یادآور شد: در ستاد تنظیم بازار هماهنگی انجام شده است و شاید کمترین مرغ از همدان صورت بگیرد.

وی با اشاره به کشتار ۹۵ تن مرغ در روز گذشته، گفت: سرانه مصرف مرغ در همدان ۲۱ کیلوگرم در سال است و کشتار ۱۰۰ تا ۱۱۰ تن مرغ در روز نیاز همدان را برطرف می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 − 11 =