کد خبر : 177292
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰
-

برگزاری نخستین دوره مسابقات شتر سواری در حمیدیه

برگزاری نخستین دوره مسابقات شتر سواری در حمیدیه

به گزارش قائم آنلاین، سیدکریم حسینی در گفت‌وگو ، در اهواز، با اعلام این خبر اظهار کرد: این مسابقه به مناسبت عید سعید غدیر در دو رشته سرعت و زیبایی و با هدف ایجاد نشاط در یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان حمیدیه برگزار می‌شود. وی با بیان اینکه پرداختن به این نوع مسابقات کار

به گزارش قائم آنلاین، سیدکریم حسینی در گفت‌وگو ، در اهواز، با اعلام این خبر اظهار کرد: این مسابقه به مناسبت عید سعید غدیر در دو رشته سرعت و زیبایی و با هدف ایجاد نشاط در یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان حمیدیه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه پرداختن به این نوع مسابقات کار جدیدی است، افزود: انتظار می‌رود با پرداختن به مسابقات شتر سواری در روستاها انگیزه بیشتری جهت پرورش، تولید مثل و پرداختن به بحث شتر و شترداری در بین روستاییان ایجاد شود.

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی خوزستان گفت: این برنامه با حضور روستاییان منطقه برگزار می‌شود و در پایان به افرادی که در مسابقات برنده شوند جوایزی به رسم یادبود اهدا می‌شود.

حسینی، برگزاری بازی‌های بومی محلی و گرامیداشت واقعه غدیر را از برنامه‌های جانبی این مسابقات عنوان کرد، و افزود: سالهای گذشته تعداد زیادی  از اهالی منطقه به پرورش شتر می‌پرداختند اما در دهه‌های اخیر مسائلی مانند: کمبود آب، و نبود مرتع مناسب پرورش و تولید مثل شتر را تحت تاثیر خود قرار داد.

وی با بیان اینکه شترداری به  لحاظ اقتصادی منفعت زیادی برای مردم منطقه داشت، عنوان کرد: در گذشته زمانی که از مسیر شهرستان حمیدیه گذر می‌کردیم با گله‌ای از شتر مواجه می‌شدیم این در حالی اکنون اقتصاد شترداری در منطقه به فراموشی سپرده شد.

حسینی با تاکید بر اینکه این رویداد سبب می‌شود اهالی منطقه  به ویژه‌ دامداران توجه بیشتری به شتر داشته باشند، گفت: در کشورها  و استانهای مختلف کشور در بخش اشتغال روستایی تمرکز زیادی بر روی پرورش شتر وجود دارد.

وی عنوان کرد: هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی خوزستان با توجه به اینکه شتر سواری ریشه در اداب و رسوم مردم دارد و میراثی از گذشته است به این بخش پرداخته و برای اولین بار مسابقات شتر در این منطقه را برگزار می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 − یازده =