کد خبر : 176749
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰
-

کشت پسته در ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی حوضه آبریز دریاچه ارومیه

کشت پسته در ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی حوضه آبریز دریاچه ارومیه

به گزارش قائم آنلاین، ‌رسول جلیلی در گفت وگو ، با اشاره به اینکه برنامه های خوبی در جهت ترویج کشت پسته در استان در حال انجام است، تصریح کرد: در سال زراعی گذشته در ۷۰ هکتار از اراضی جدید کشاورزی استان پسته کشت شده که به مرحله بار دهی نرسیده اند. جلیلی با اشاره

به گزارش قائم آنلاین، ‌رسول جلیلی در گفت وگو ، با اشاره به اینکه برنامه های خوبی در جهت ترویج کشت پسته در استان در حال انجام است، تصریح کرد: در سال زراعی گذشته در ۷۰ هکتار از اراضی جدید کشاورزی استان پسته کشت شده که به مرحله بار دهی نرسیده اند.

جلیلی با اشاره به اینکه پسته محصولی مقاوم به شوری آب های زیر زمینی است خاطر نشان کرد: توزیع نهال یارانه دار، اجرای ۲ کارگاه فنی و تخصصی توسط اساتید برجسته کشور، ارائه راهنمایی های فنی در خصوص کاشت، ‌داشت و برداشت به باغداران و کاشت ۲۰ هکتار از محل طرح جایگزینی و اصلاح باغات بصورت کاملا رایگان در منطقه قره باغ ارومیه از جمله حمایت‌ها و برنامه های سازمان برای توسعه کشت این محصول و جایگزینی آن به جای محصولات پرآب بر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: به غیر از تکاب و چالدران سایر مناطق آذربایجان غربی مستعد کشت پسته هستند که برای این کار باید مطالعات لازم انجام گیرد.

وی در خصوص سیاست های سازمان برای کشت های جایگزین همچون زعفران وپسته در حوضه آبریز دریاچه ارومیه نیز یاد آور شد: با توجه به تغییرات اقلیمی و در صورت تامین اعتبار از محل طرح اصلاح‌، احیا و جایگزینی باغات و تغییر الگوی کشت به منظور احیاء دریاچه ارومیه نسبت به توسعه محصولات کم آب بر مانند پسته و زعفران به جای سایر محصولات باغی اقدام خواهد شد که این تغییر الگوی کشت در مرحله اول موجب شکوفایی اقتصاد باغداران و دوم اینکه محصوات خشکباری جایگزین محصولات رومیزی خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 4 =