کد خبر : 176905
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۵
-

ابوترابی: آزادگان، جهنم صدام را به دانشگاه معنویت تبدیل کرده بودند

ابوترابی: آزادگان، جهنم صدام را به دانشگاه معنویت تبدیل کرده بودند

به گزارش قائم آنلاین، حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در همایش «الماس‌های درخشان» که به مناسبت فرارسیدن سالروز ورود آزادگان در اراک برگزار شد، اظهار کرد: خداوند متعال برای انسان‌هایی که به دو خصیصه ایمان و استقامت آراسته‌اند، پاداش‌های استثنایی را منظور داشته است. وی افزود: انسان در صورتی که در راهی که انتخاب می‌کند استقامت

به گزارش قائم آنلاین، حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در همایش «الماس‌های درخشان» که به مناسبت فرارسیدن سالروز ورود آزادگان در اراک برگزار شد، اظهار کرد: خداوند متعال برای انسان‌هایی که به دو خصیصه ایمان و استقامت آراسته‌اند، پاداش‌های استثنایی را منظور داشته است.

وی افزود: انسان در صورتی که در راهی که انتخاب می‌کند استقامت داشته باشد، پاداش کار و استقامت خود را دریافت خواهد کرد؛ استقامت و ایستادگی به این معنا که فرد تا پایان عمر تحت فرمان خداوند باشد.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: بدون تردید اگر بخواهیم در دنیا از نقطه‌ای ناامن و تاریک و بدون روزنه امید و همراه با سخت‌ترین شکنجه‌ها نام ببریم، اسارت در چنگال صدام و نیروهای بعثی یکی از سیاه‌ترین و پرشکنجه‌ترین نقطه‌هاست.

ابوترابی‌فرد بیان کرد: وقت، یکی از چیزهایی است که در اسارت کم و نایاب بود؛ چرا که همه مشغول کار و تلاش و عبادت بودند. آزادگان، انقلاب و ارزش‌های انقلاب و اسلام را با تمام هویت خود در اسارت احیا کردند. اردوگاه‌ها نماد خدمت اسرا به یکدیگر و حتی به مأموران عراقی بود.

وی اسارت را نماد وحدت و انسجام دانست و ادامه داد: در اسارت از همه اقوام و مذاهب حتی برخی پیروان سایر ادیان حضور داشتند که نتیجه آن عزت و عظمت و اقتدار آزادگان در اسارت بود. تمامی مذاهب تنها یک آرمان و هدف مقدس داشتند و آن هم استقامت در راه انقلاب اسلامی بود.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: اردوگاه‌های رژیم بعثی با ایمان و استقامت اسرای ایرانی به دانشگاهی با عظمت تبدیل شد و هر یک از اسرا که مطلبی یا دانشی داشت، در این دانشگاه به دیگران انتقال می‌داد.

ابوترابی‌فرد خاطرنشان کرد: آزادگان با ایمان و استقامت اردوگاه‌های دشمن را به نماد دینداری، نوع‌دوستی، نماز و نزدیکی به خدا تبدیل کرده بودند و با عزت، اقتدار و عظمت به میهن اسلامی بازگشتند. اسرای ایرانی در عراق جمهوری اسلامی دیگری را به وجود آوردند.

وی افزود: آگاهی و استقامت باعث شد که آزادگان شکنجه‌ها و مشکلات دوران اسارت را تحمل کرده و با عزت و افتخار به کشور بازگردند. اکنون نیز اگر ملت ایران می‌خواهد عزت و اقتدار خود را حفظ کند، باید با ایمان و استقامت در مسیر انقلاب اسلامی مجاهدت کند. تمامی مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشور با ایمان و استقامت در راه خدا، عقلانیت و مدیریت مبتنی بر قرآن و سیره اهل بیت(ع) حل خواهد شد.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که با گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه می‌توان تمامی توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد، گفت: ۲۶ مرداد ماه سال ۱۳۶۹ از خاطره‌انگیزترین روزهای انقلاب اسلامی است و مجاهدت‌ها، صبر و استقلامت آزادگان در اردوگاه‌های عراق دیگر در تاریخ تکرار نخواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 − یک =