کد خبر : 176639
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
-

زیمبابوه تظاهرات اپوزیسیون را ممنوع کرد

زیمبابوه تظاهرات اپوزیسیون را ممنوع کرد

به گزارش قائم آنلاین، با اینکه حزب اپوزیسیون “جنبش برای تغییر دموکراتیک” اظهار کرده این اعتراضات مسالمت‌آمیز خواهد بود، پلیس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که معتقد است این اعتراضات به خشونت ختم خواهد شد. پل نیاتی، سخنگوی پلیس ملی زیمبابوه اظهار کرد، فرمانده پلیس منطقه مرکزی هراره “اخطار منع” این اعتراضات را صادر کرده

به گزارش قائم آنلاین، با اینکه حزب اپوزیسیون “جنبش برای تغییر دموکراتیک” اظهار کرده این اعتراضات مسالمت‌آمیز خواهد بود، پلیس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که معتقد است این اعتراضات به خشونت ختم خواهد شد.

پل نیاتی، سخنگوی پلیس ملی زیمبابوه اظهار کرد، فرمانده پلیس منطقه مرکزی هراره “اخطار منع” این اعتراضات را صادر کرده و سازمان‌دهندگان آن مطلع شده‌اند که در صورت اقدام در راستای برگزاری تظاهرات، تدابیر امنیتی اعمال خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نیاتی افزود: هر کس که در این تظاهرات شرکت کند، نظم عمومی را نقض کرده و طبق تدابیر امنیتی و قانون با وی رفتار خواهد شد. پلیس گشت‌زنی و نظارت خواهد داشت و ایست‌های بازرسی برای حصول اطمینان از اجرای قانون و نظم در تمامی مناطق کشور برقرار خواهند بود.

با این حال یکی از مقامات “جنبش برای تغییر دموکراتیک” به خبرگزاری رویترز گفته، این حزب از دستور منع برگزاری تظاهرات مطلع نشده و در تازه‌ترین نشستی که عصر روز پنجشنبه با پلیس داشته، ماموران اعمال قانون درباره ممنوعیت اعتراضات چیزی نگفته‌اند.

لوک تامبورینیوکا، معاون سخنگوی این حزب نیز اظهار کرده است: این تظاهرات برگزار می‌شود. قانون اساسی بسیار روشن است و ما تنها باید (برای برگزاری عتراضات) پلیس را در جریان قرار دهیم که همین کار را هم کرده‌ایم و از آنان انتظار داریم که از مسالمت‌آمیز بودن آن اطمینان حاصل کنند.

حزب اپوزیسیون “جنبش برای تغییر دموکراتیک ” پیروزی امرسون منانگاگوا، رییس جمهور زیمبابوه را در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته میلادی قبول ندارد و اعتراضات روز جمعه را علیه مدیریت اقتصادی دولت او برنامه‌ریزی کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 + 2 =