کد خبر : 176672
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
-

رقابتی که آفت خوشبختی می‌شود

رقابتی که آفت خوشبختی می‌شود

به گزارش قائم آنلاین، حجت الاسلام سید حسن سیدی، در گفت و گو ، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: از جمله علل تاخیر در ازدواج و شاید مهمترین دلیل آنها شرایط مشکل اقتصادی و بیکاری است که بیشتر جوانان علی رغم اعتقاد و ایمان به عنایات الهی از این مسئله رنج می‌برند . مسئول

به گزارش قائم آنلاین، حجت الاسلام سید حسن سیدی، در گفت و گو ، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: از جمله علل تاخیر در ازدواج و شاید مهمترین دلیل آنها شرایط مشکل اقتصادی و بیکاری است که بیشتر جوانان علی رغم اعتقاد و ایمان به عنایات الهی از این مسئله رنج می‌برند .

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه چشم و هم چشمی آفتی است که خوشبختی را نشانه می ‌ گیرد، گفت: اختلافات طبقاتی در تهیه جهیزیه وچشم وهم چشمی بسیاری از خانواده‌ها و رقابت در تهیه نوع جهیزیه باعث شده حتی خانواده ‌ هایی که از لحاظ اقتصادی در سطح پائین هستند در این رقابت شرکت کنند .

سیدی با اشاره به اینکه امروزه خانواده‌های متدین نیز گرفتار همین رقابت و چشم وهم چشمی شده‌اند، بیان کرد: ضعف ایمان، دوری از آموزه‌های دینی و سنت اهل بیت آموزه‌های جامع قرآن، پیروی از فرهنگ غرب از جمله دلایل تغییر سبک ازدواج است .

وی ادامه داد: ازجمله آفت ‌ های ازدواج امروزی عدم توجه به توصیه های بزرگان به ویژه پدر و مادر در امر انتخاب وعدم انتخاب صحیح و احساسی تصمیم گرفتن است .‌

سیدی تصریح کرد: باتوجه به افزایش سن ازدواج و وجود دختران مجرد بالای ۳۰سال در پی آن ترسی از بالا رفتن سن باعث جواب دادن بدون دقت و مشورت که این خود آفت است .

وی با بیان اینکه روش ‌های غلط در انتخاب همسر بویژه در فضای مجازی ودوستی‌های مجازی و غلط از جمله آفت‌ها است، گفت: روی آوردن به آموزه های قرآن و بهره ‌ گیری از سنت وروش اهل بیت، روی آوردن به قناعت صحیح، عدم خرید لوازم غیر ضروری در امر جهیزیه، کمک خیرین و بنگاه‌ های خیریه، راه اندازی موسسات قرض الحسنه از جمله راه ‌ های ترویج ازدواج آسان است .

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآورشد: ضرورت دارد در ترویج فرهنگ ازدواج آسان پیش قدم باشیم .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × سه =