کد خبر : 176628
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰
-

حفظ امنیت شغلی کارگران با سامانه روابط کار

حفظ امنیت شغلی کارگران با سامانه روابط کار

به گزارش قائم آنلاین، ابوالفضل فتح الهی در گفت وگو ، یکی از مزیت‌های راه اندازی سامانه روابط کار را جلوگیری از تخلفات کارفرمایان در برابر حقوق کارگران عنوان کرد و گفت: سامانه جامع روابط کار، ثبت هرگونه شکایت و طرح دادخواست توسط کارگران را بدون آنکه مراجعه حضوری به مراجع حل اختلاف داشته باشند

به گزارش قائم آنلاین، ابوالفضل فتح الهی در گفت وگو ، یکی از مزیت‌های راه اندازی سامانه روابط کار را جلوگیری از تخلفات کارفرمایان در برابر حقوق کارگران عنوان کرد و گفت: سامانه جامع روابط کار، ثبت هرگونه شکایت و طرح دادخواست توسط کارگران را بدون آنکه مراجعه حضوری به مراجع حل اختلاف داشته باشند امکانپذیر می کند و کارفرمایان از این طریق ملزم به ثبت قرارداد با نیروهای کار خود می‌شوند

وی افزود این سامانه مزیتهای زیادی دارد و در گام اول یک بانک اطلاعاتی قوی در اختیار ما قرار می دهد.در حال حاضر اطلاعات دقیقی از تعداد کارگران و کارفرمایان در کشور نداریم و هرچه است آمار استناد شده به سازمان تامین اجتماعی است‌.

فتح الهی ادامه داد: مزیت دیگر سامانه شفاف سازی در خصوص بنگاهها است. هم اکنون سیستم جامع و یکپارچه ­ای درباره بنگاهها به خصوص شرکت­ های پیمانکاری در کل کشور وجود ندارد که ایجاد با این سامانه به یکپارچه شدن اطلاعات بنگاهها کمک می کند.

این مقام مسئول کارگری حذف لیست بیمه­ های بدون قرارداد را یکی دیگر از مزیتهای سامانه بزشمرد و گفت: هیچ کارفرمایی نمی ­تواند بدون انعقاد قرارداد کار با کارگر او را در لیست بیمه نیروی کار خود قرار دهد و حق بیمه رد کند لذا تمام قراردادهای کار باید از طریق کارفرمایان در سامانه بارگذاری و ثبت شود.

وی با بیان اینکه کارگران باید در این سامانه ثبت نام کنند گفت: با هربار ورود به سیستم امکان مشاهده قراردادکار، میزان دستمزد و حق بیمه واریزی فراهم می شود و اگر کارگری از کارفرمای خود شکایت داشت در کمترین زمان و از طریق سیستم می تواند نسبت به طرح شکایت اقدام و مراحل ثبت و رسیدگی شکایت را پیگیری کند.

سامانه جامع روابط کار از ۳۲ زیرمجموعه تشکیل شده است که زیر سامانه جامع ثبت دادخواست‌ها، ‌ آموزش ایمنی نیروهای کار، ثبت و تایید و پیگیری قراردادهای کار، بیمه بیکاری، حمایت از مشاغل، شناسایی واحدهای مشکل‌دار، طبقه بندی مشاغل و بیمه کارگران ساختمانی از جمله آنها به شمار می‌رود. این سامانه ابتدا در چند استان کشور از جمله تهران، ‌البرز و اردبیل به اجرا درآمده و پس از آن در سراسر کشور عملیاتی خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست − 13 =