کد خبر : 176463
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
-

رخ‌به‌رخ و واژگونی در صدر تصادفات لرستان

رخ‌به‌رخ و واژگونی در صدر تصادفات لرستان

به گزارش قائم آنلاین، مخبر در چهارمین جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان با اشاره به وضعیت حوادث رانندگی، اظهار کرد: از سال ۸۴ تا ۹۶ روند کاهش خوادث رانندگی را شاهد بودی اما متاسفانه از سال ۹۶ به بعد روند تلفات حوادث رانندگی افزایشی شد. وی با بیان اینکه شاخص تلفات

به گزارش قائم آنلاین، مخبر در چهارمین جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان با اشاره به وضعیت حوادث رانندگی، اظهار کرد: از سال ۸۴ تا ۹۶ روند کاهش خوادث رانندگی را شاهد بودی اما متاسفانه از سال ۹۶ به بعد روند تلفات حوادث رانندگی افزایشی شد.

وی با بیان اینکه شاخص تلفات رانندگی به ۱۰ هزار وسیله نقلیه است، ادامه داد: ایران به دلیل افزایش بیش از حد وسیله نقلیه وضعیت چندان بدی ندارد و شاخصمان ۵٫۱ درصد بود که متوسط نرخ جامعه شاخص ۶٫۴ درصد است.

معاون سازمان راهداری کشور افزود: در حال حاضر میزان تلفات به ۱۰۰ هزار جمعیت در ایران ۲۰٫۹ درصد بوده که نسبت به نرخ جهانی شاخص که ۱۸٫۲ درصد است وضعیت کشورمان چندان مطلوب نیست و حتی نسبت به کشورهای خاورمیانه و شرق مدیترانه شاخص ما بالاتر است.

مخبر در مورد وضعیت لرستان در این شاخص و مقایسه آن با کشور، گفت: در سال ۹۷ در لرستان روندی کاهش را شاهد بودیم علیرغم اینکه کشور روندی افزایشی داشته است؛ اما متاسفانه در سه ماهه اول ۹۸ میزان تلفات افزایشی بوده و تعداد فوتی‌های شهری و روستایی ۵۳٫۹ درصد افزایش داشته و این زنگ خطر و هشداری است که یک مشارکت و هم افزایی دستگاه‎های ذیربط را می‌طلبد تا روند را متوقف و کاهشی کنند.

وی افزود: این میزان تلفات درحالیست که در لرستان کاهش تردد را شاهد بودیم.

معاون سازمان راهداری کشور با بیان اینکه لرستان از سال ۹۰ تا ۹۷ روند تلفات جاده ای کاهشی بوده است، گفت: میانگین تلفات سالانه در استان (۴٫۷-) بوده است.

مخبر با بیان اینکه سرعت غیر مجاز در سه ماهه ۹۸ براساس سامانه‌ها و دوربین ها ۶٫۳ درصد بوده که این رقم در کشور ۶٫۸ درصد بوده است، عنوان کرد: فاصله غیرمجاز در استان ۱۱٫۲ و در کشور ۱۷٫۳، سرعت متوسط در لرستان ۷۷ کیلومتر در ساعت و کشور ۷۸٫۵ در ساعت است و باید این رقم در استان کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه بخش مهمی از تصادفات در استان رخ به رخ و واژگونی است، گفت: محورهایی نظیر خرم‌آباد- پلدختر، خرم آباد- گوهدشت، خرم آباد- بروجرد، خرم آباد – دورود واژگونی در آنها زیاد بوده، محورهایی که تصادفات رخ به رخ در آن ایجاد شده خرم‌آباد- کوهدشت، ازنا- شازند، خرم‌آباد – پلدختر، زانوگه- اسلام آباد، نورآباد- هرسین، خرم‌آباد- نورآباد بوده است که نیازمند اهتمام ویژه هستند.

معاون سازمان راهداری کشور اضافه کرد: تصادفات رخ به رخ و واژگونی در لرستان زیاد است و باید نوار لغزانده کناری، خط کشی، آرام سازی ترافیک در ورودی فرعی و اصلی، انجام پروژه‌های چهار خطه استان که روی زمین مانده می تواند در کاهش این نوع تصادفات موثر باشد.

وی بر ارتقا ایمنی موتور سیکلت‌ها تاکید کرد و گفت: کاهش تلفات ناشی از تصادفات موتور سیکلت با همکاری پلیس، راهداری و وزارت کشور ضروری است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × یک =