کد خبر : 176369
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰
-

۱۰ ناحیه صنعتی روستائی در اردبیل راه اندازی می شود

۱۰ ناحیه صنعتی روستائی در اردبیل راه اندازی می شود

به گزارش قائم آنلاین، محمد اهلی همزمان با هفته صنایع کوچک با حضور در دفتر ایسنا در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: صنایع کوچک متفاوت از صنایع بزرگ و کلان است به طوریکه واحدهای صنعتی زیر ۵۰ نفر اشتغال صنایع کوچک به حساب می آید و واحدهایی که بین ۵۱ تا ۱۰۰ نفر نیروی کار

به گزارش قائم آنلاین، محمد اهلی همزمان با هفته صنایع کوچک با حضور در دفتر ایسنا در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: صنایع کوچک متفاوت از صنایع بزرگ و کلان است به طوریکه واحدهای صنعتی زیر ۵۰ نفر اشتغال صنایع کوچک به حساب می آید و واحدهایی که بین ۵۱ تا ۱۰۰ نفر نیروی کار دارند صنایع متوسط محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: ما متولی صنایع کوچک و متوسط هستیم و قطعا تلاش می کنیم تا با ایجاد زیرساخت‌ها و زیربناها از صاحبان صنایع در شهرک‌های صنعتی حمایت کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با بیان اینکه در استان اردبیل یک هزار و ۷۰ واحد صنعتی دارای پروانه وجود دارد که از این تعداد یک هزار و ۲۰ واحد صنایع کوچک هستند، گفت: با احتساب ۲۷ واحد متوسط بیش از ۹۷ درصد صنایع استان صنایع کوچک و متوسط محسوب می شوند که تولیت این واحدها را در داخل شهرک های صنعتی ما عهده دار هستیم.

اهلی افزود: ۵۴۵ واحد صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی داریم به طوریکه عمده این واحدها در داخل شهرک‌های صنعتی مستقر هستند.

وی فعالیت ۱۶ شهرک و ناحیه صنعتی دولتی و غیردولتی را یادآور شد و بیان کرد: در این شهرک‌ها و نواحی صنعتی واگذاری زمین به سرمایه گذاران انجام می‌شود بطوریکه از این تعداد ۸ شهرک دولتی دو ۷ ناحیه صنعتی وجود دارد و تنها یک شهرک غیردولتی و خصوصی داریم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل کل مساحت شهرک و نواحی صنعتی را یک هزار و ۲۰۰ هکتار اعلام و تصریح کرد: چهار ناحیه صنعتی جدید در هشجین، انگوت، موران و کزج در مرحله عملیات اجرایی هستند.

اهلی با اشاره به اینکه برای ۲۰ شهرک و ناحیه صنعتی واگذاری زمین و شروع عملیات اجرایی در دستور کار قرار گرفته است، اضافه کرد: براساس برنامه ششم توسعه قرار است ۹۸ ناحیه صنعتی روستایی در کشور راه اندازی شود که سهم استان اردبیل از این تعداد ۱۰ ناحیه صنعتی است.

وی از صدور جواز تاسیس و پروانه برای راه اندازی چهار شهرک غیردولتی خبر داد و اظهار کرد: این چهار شهرک صنعتی غیردولتی شامل شیرآلات گرمی، حدید مبتکران مشگین شهر، آرتا انرژی نمین و پتروشیمی اردبیل است که با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد آماده بهره برداری هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج − چهار =