کد خبر : 176327
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵
-

ازدواج‌های دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد از سال ۹۲ تاکنون بدون طلاق بوده است

ازدواج‌های دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد از سال ۹۲ تاکنون بدون طلاق بوده است

به گزارش قائم آنلاین، حجت الاسلام سید حکمت الله هاشمی پور در گفت‌وگو ، ایسنا‌افزود‌: با توجه به اینکه بیش از ۴۰ مرکز آموزشی در استان داریم اما بعضی از دانشگاه ها و مراکز، اطلاع رسانی های لازم را در زمینه ثبت نام برای ازدواج دانشجویی انجام نمی دهند‌. وی اظهارکرد: به دلیل اینکه بعضی

به گزارش قائم آنلاین، حجت الاسلام سید حکمت الله هاشمی پور در گفت‌وگو ، ایسنا‌افزود‌: با توجه به اینکه بیش از ۴۰ مرکز آموزشی در استان داریم اما بعضی از دانشگاه ها و مراکز، اطلاع رسانی های لازم را در زمینه ثبت نام برای ازدواج دانشجویی انجام نمی دهند‌.

وی اظهارکرد: به دلیل اینکه بعضی دانشجوها کمتر کلاس می روند یا به تابلو‌های اعلانات و اطلاعات توجه نمی کنند یا پیامک ارسال نمی شود.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بیش از ۱۳۰ زوج دانشجوی استان در سامانه ازدواج ثبت نام کردند و قطعا تعدادشان بیشتر بود که اطلاع پیدا نکرده و ثبت نام نکردند یا خودشان به صورت شخصی به سفر مشهد رفتند‌.

هاشمی پور تصریح کرد: از این تعداد برای ۴۲ زوج به سفر زیارتی مشهد اعزام شدند که البته این سفر شاید در بدو امر یک سفر زیارتی به نظر برسد اما دوره های آموزشی و مهارت‌های زندگی در این سفر برگزار می شود.

وی ادامه داد: در این دوره های آموزشی با زمان محدود دو روز به صورت فشرده با حضور اساتید تراز اول خانواده را برای صحبت و آموزش و برگزاری کارگاه های مخصوص و تاثیر‌گذاری را داریم‌.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: امسال مسئولیت اردو با نهاد رهبری بود و دو دستگاه اتوبوس را به اردو بردیم اما بعضی از زوجین خودشان مستقل رفتند‌.

هاشمی پور بیان کرد: ازدواج دانشجویی امسال به نسبت سال‌های گذشته بهتر بوده که این مساله به دلیل اطلاع رسانی زوج های دانشجو بود.

وی اظهارکرد: قبل از سفر اعزام به مشهد مقدس برای زوجین جلسه های توجیهی می گذاریم‌ و در طول سفر تا مشهد ۲ شبانه روز رفت و برگشت در راه مسیر از کارشناسان و مشاوران قوی امر ازدواج استفاده می کنیم. زمانی که به مشهد برسند برای آموزش آنها در اختیار ستاد ازدواج کشور قرار می‌گیرند که این ستاد از اساتید تراز اول مثل آقای دکتر بانکی پور، آقای دکتر حبشی و خانم آیت‌اللهی استفاده می کند‌.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از سال ۹۲ به بعد حتی یک مورد طلاق در استان در بین دانشجویانی که در سامانه ازدواج ثبت نام کرده و در جلسات توجیهی شرکت نموده اند، نداشتیم.

هاشمی پور تصریح کرد: بر خلاف برخی ها که تصور می کردند در ازدواج دانشجویی آمار طلاق بالاست، در استان با چند ساعت کارگاه ۴ ساعته آمار طلاق در بین زوج های دانشجویی که در ازواج دانشجویی شرکت کردند، به صفر رسید در کشور هم آمار طلاق در ازدواج دانشجویی کمتر از ازدواج های معمولی است.

وی خاطرنشان کرد: تا قبل از سال ۹۰ هدیه نقدی پرداخت می کردیم اما از سال ۹۰ به بعد پرداخت نمی کنیم و تنها در سفر مشهد هدیه مختصری مثل یک بسته فرهنگی می دهیم اما مهم کارگاه های آموزشی در جهت ثبات و پایداری خانواده است. در دانشگاه آزاد با سیاست هیات امنای مرکزی تصمیم گرفته است دانشجویانی که در زمان دانشجویی ازدواج می کنند یک ترم تحصیلی رایگان به آنها هدیه می دهند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: همچنین دانشکده سما که جزو معاونت دانشگاه آزاد است از قبل به هر زوج علاوه بر وام ازدواج دانشجویی خارج از دانشگاه، ۱۵میلیون تومان پرداخت می کرد که هم اکنون نیز این ‌یک ترم رایگان برای زوج های کاردانی و کارشناسی در نظر گرفته است.

هاشمی پور عنوان کرد: با توجه به شرایط تشویقی در دانشگاه ها و اطلاع رسانی های صورت گرفته و افزایش جمعیت جوان احتمال می دهیم تعداد زوج های دانشجویی ثبت نام کننده امسال افزایش یابد.

وی ادامه داد: یکی از اولویت های اول دفتر نهاد رهبری در سطح دانشگاههای کشور ازدواج دانشجویی است که این طرح کلی کشوری در بحث پایداری خانواده ها صورت می گیرد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد افزود: سیاست کلی دفتر نهاد رهبری در امر ازدواج دانشجویی مشاوره دادن، واسطه گری، ترویج و تشویق جوانان به ازدواج است.

هاشمی پور بیان کرد: اگر بخواهیم رانندگی کنیم باید دوره ببینیم اما در امر خانواده برای جاده پر پیچ و خم زندگی که خیلی سخت است و دست اندازی زیاد دارد هیچ آموزشی نداریم و خانواده ها فرزندان را برای ازدواج تربیت نمی کنند و اولویت اول و دوم بعد ازدواج، درس و اشتغال است. معتقدم که در امر ازدواج باید روشن گری شود.

وی تصریح کرد: احساس مسئولیت، بلوغ عقلی، بلوغ اجتماعی و بلوغ فرهنگی را در فرزندانمان به وجود نیاورده ایم و به همین دلیل فرزندانمان تنها بلوغ جسمی و جنسی را دارند که اگر این فرزندان ازدواج کنند با مشکل مواجه می شوند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سن بلوغ جنسی پایین آمده و سن بلوغ عقلی و اجتماعی خیلی بالا رفته است و این فاصله خیلی طولانی و باعث ایجاد مشکل می شود بنابراین خانواده ها، دانشگاه ها و محیط های علمی باید این آمادگی را بوجود بیاورند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 + نه =