کد خبر : 176232
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۹:۵۵
-

آغاز زندگی زوج جوان اردبیلی با یاد و نام شهدا

آغاز زندگی زوج جوان اردبیلی با یاد و نام شهدا

به گزارش قائم آنلاین، به مناسبت ایام پربرکت و اعیاد عزیز قربان و غدیرخم در نقطه نقطه‌ی شهر شاهد جشن‌های ازدواج جوانانی هستیم که زندگی مشترک خود را در این ماه آغاز می‌کنند اما در گوشه‌ای از این شهر و در میان برخی تجمل‌گرایی‌ها می‌توان زوج‌های جوانی را یافت که آغاز زندگی مشترکشان با تاسی

به گزارش قائم آنلاین، به مناسبت ایام پربرکت و اعیاد عزیز قربان و غدیرخم در نقطه نقطه‌ی شهر شاهد جشن‌های ازدواج جوانانی هستیم که زندگی مشترک خود را در این ماه آغاز می‌کنند اما در گوشه‌ای از این شهر و در میان برخی تجمل‌گرایی‌ها می‌توان زوج‌های جوانی را یافت که آغاز زندگی مشترکشان با تاسی بر ائمه اطهار(ع) آغاز کرده و زندگی شهدا را سرلوحه زندگی خود قرار می‌دهند.

یک زوج جوان اردبیلی در حرکتی جالب کارت عروسی خود را مزین به عکس شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس انتخاب کردند تا آغاز حیات مشترکشان به یاد این عزیزان باشد.

حرکتی که می تواند الگوی سایر جوانان باشد تا زندگی خود را بر پایه عشق و سیره پاک شهدا قرار دهند. شهدایی که بالحق سازنده این عزت هستند و زوج جوان اردبیلی در سایه‌سار امنیتی که مرهون خون پاک این شهداست زندگی مشترکشان را آغاز می‌کنند.

عرفان پورزاهدان در مورد هدف و انگیزه خود در بهره‌گیری از تصاویر شهدا و مقام معظم رهبری در کارت عروسی خود می‌گوید: من و همسرم تصمیم گرفتیم که از این طریق نقش کوچکی را در فرهنگ‌سازی ایثار و شهادت داشته باشیم و نشان دهیم که ارادت به خون شهدا هنوز در بین نسل‌های جوان وجود دارد. ما زندگی خود را بر پایه زندگی شهدا آغاز می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: درس بندگی و زندگی را می‌توان درسیره و زندگی‌ شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس دریافت کرد که اگر جوانان بتوانند با سیره شهدا آشنا شده و زندگی خود را برپایه سیره و زندگی شهدا هماهنگ کنند قطعا در زندگیشان به اهداف متعالی می‌رسند.

این زوج جوان در پاسخ به این سوال که شروع زندگی مشترک با نام و یاد شهدا و ائمه اطهار(ع) چه اهمیتی دارد، گفتند: اگر واقعا شهدا و سیره آنان را درک کنیم در طول زندگی به هیچ عنوان به بن بست نخواهیم خورد. اگر جوانان شهدا را الگوی زندگی خود قرار دهند قطعا بسیاری از مشکلات زندگی برای آنها قابل حل خواهد بود.

آنها ادامه دادند: پیروی از راه شهدا هدفی است که برای خودمان تعیین کرده‌ایم و آرامش روحی و روانی به برکت توسل به ائمه اطهار و شهدا ایجاد شده است.

پور زاهدان در خصوص  تحصیلات و شغل خود نیز بیان داشت: هم اکنون به‌عنوان مشاور کمیسیون عمران مشغول به کار هستم و همسرم دانشجوی فیزیک دانشگاه خوارزمی تهران است و در زندگی مشترک، امیرالمومنان علی(ع)، حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت سیدالشهدا(ع) را الگوی خود قرار داده‌ایم.

این زوج جوان، سبک زندگی ساده را الگویی نیکو از ائمه اطهار(ع) و شهدا دانستند و به دور از هیاهو، تجمل‌گرایی و مدگرایی بسیاری از هزینه‌های غیرمعقول مراسم عروسی را حذف کرده‌اند و سعی در برگزاری هر چه ساده‌تر عروسی خود هستند.

 حرکت جالب زوج جوان اردبیلی در طراحی کارت عروسی خود با تصاویری از شهدا ما را کنجکاو کرد تا با این زوج سر صحبت را باز کنیم و انگیزه و هدفشان در این راستا جویا شویم. بی‌شک این حرکت می‌تواند محرکی باشد تا جوانان را به سمت زندگی ساده، هدفمند پر از دغدغه سوق دهند و در بین مردم موثر واقع شوند. بیهوده نیست که می‌گویند؛ «آن چه از دل برآید لاجرم بر دل نشیند».

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × سه =