کد خبر : 176073
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
-

۱۳۷ میلیارد ریال زکات از سوی مردم خوزستان پرداخت شد

۱۳۷ میلیارد ریال زکات از سوی مردم خوزستان پرداخت شد

به گزارش قائم آنلاین، محمدرضا حیدری، معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خوزستان پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو ، در اهواز، اظهار کرد: درآمد کمیته امداد در ۳ ماهه اول امسال در مجموع عددی در حدود ۶۳۳ میلیارد و ۳۳۷ میلیون ریال بوده است که نسبت به سال قبل ۱۲۹ درصد رشد داشته  است. وی

به گزارش قائم آنلاین، محمدرضا حیدری، معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خوزستان پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو ، در اهواز، اظهار کرد: درآمد کمیته امداد در ۳ ماهه اول امسال در مجموع عددی در حدود ۶۳۳ میلیارد و ۳۳۷ میلیون ریال بوده است که نسبت به سال قبل ۱۲۹ درصد رشد داشته  است.

وی افزود: این مبلغ در چند سرفصل تحت عناوین کمک‌های مردمی صدقات، زکات و کفارات، طرح اکرام ایتام و سرفصل جدیدی تحت عنوان کمک‌های مبتنی برنیاز به صورت جذب سپرده قرض الحسنه جمع آوری شده است.

 معاون کمیته امداد خوزستان با اشاره به اینکه بخش عمده این مبلغ مربوط به زکات است، افزود: در سه ماهه نخست سال ۹۸ مبلغی قریب به ۱۳۷میلیارد و ۲۳۷ میلیون ریال زکات از سراسر  خوزستان جمع اوری شده است که هم زکات واجب و هم مستحب را شامل می‌شود و باتوجه به اینکه عید فطر را هم در این سه ماهه اول داشتیم بخش عمده آن متعلق به زکات فطریه است. این مبلغ نسبت به سال قبل ۱۳۸ درصد رشد داشته است .

حیدری معاون مشارکت های مردمی بیان کرد: زکات شورایی دارد که رئیس شورا در کل استان نماینده ولی فقیه است و استاندار خوزستان معاون این شورا است،  کمیته امتداد نیز دبیرخانه ی شورای زکات است و تنها وظیفه ی ثبت و ضبط کمک‌های مردمی را تحت عنوان زکات و کفارات را برعهده دارد.

وی در ارتباط با موارد مصرف زکات گفت: در عرف کار به این صورت است که عددی که به عنوان زکات از هر شهر یا روستا که جمع آوری می‌شود در راستای رفع مشکلات و چالش‌های همان بخش قرار می‌گیرد که وظیفه دبیرخانه شورای زکات این است که مبلغی را که به عنوان زکات دریافت می‌کند ۸۰درصد را به عنوان رفع نیاز نیازمندان به عنوان جهیزیه، درمان ،امور تحصیلی نیاز مندان،
و ۲۰ درصد آن به امور عمرانی و عام المنفعه مانند احداث راه، مسکن، مسجد و … اختصاص دهد.

وی افزود: هر میزان زکات که از قِبَل عنایات مردم جمع آوری شود تنها تا ۲۰ درصد مجاز هستیم صرف امور عام المنفعه کنیم و ۸۰ درصد آن در راستای رفع نیاز نیازمندان است.

حیدری با اشاره به اوضاع نابسامان اقتصادی گفت: علی رغم فشارهای اقتصادی و مشکلات معیشتی که پیش آمده و مردم دچار مشکل هستند کمیته امداد همچنان به عنوان یک نهاد پیشرو واسطه‌ای بین خیرین و نیازمندان است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده − 8 =