کد خبر : 176065
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
-

هنر و ذات خبرنگار، نقد کردن مسؤولین است

هنر و ذات خبرنگار، نقد کردن مسؤولین است

به گزارش قائم آنلاین، بهروز شهابی زاد دوشنبه‌شب در نشست هم‌اندیشی با خبرنگاران، فعالان رسانه‌ای و اصحاب رسانه شهرستان اردکان ضمن تبریک روز خبرنگار و دهه ولایت گفت: نمی‌توان تأثیرگذاری کار خبرنگار و رسانه‌ها در انتقال مطالب، اخبار و رویدادها را در جامعه نادیده گرفت. وی با اشاره به گستردگی فضاهای مجازی و لزوم بهره‌برداری

به گزارش قائم آنلاین، بهروز شهابی زاد دوشنبه‌شب در نشست هم‌اندیشی با خبرنگاران، فعالان رسانه‌ای و اصحاب رسانه شهرستان اردکان ضمن تبریک روز خبرنگار و دهه ولایت گفت: نمی‌توان تأثیرگذاری کار خبرنگار و رسانه‌ها در انتقال مطالب، اخبار و رویدادها را در جامعه نادیده گرفت.

وی با اشاره به گستردگی فضاهای مجازی و لزوم بهره‌برداری از این ظرفیت، افزود: باید از پتانسیل و توانایی افرادی که دارای ادبیات، بیان، تخصص و قلم خوبی هستند در این فضا استفاده کنیم و به این فضا به‌عنوان یک فرصت نگاه کنیم.

فرماندار اردکان گفت: ذات خبرنگار و هنر او نقد کردن مسؤولین است اما آشنایی با قوانین و تنگناهای آن نیز لازم است و خبرنگاران باید بیشتر با ظرفیت‌های شهرستان و وظایف و امکاناتی که مدیران اجرایی دارند آشنا شوند.

وی، اصحاب رسانه و فعالان رسانه‌ای را به رعایت اخلاق در بیان انتقادات و گفته‌های خود دعوت کرد و افزود: انتشار مباحث و موضوعاتی که هنوز قطعیت آن مشخص نشده است بازتاب خوبی برای شهرستان ندارد و موجب تخریب وجهه شهرستان می‌شود. سربلندی اردکان باید برای همه ما مهم باشد.

شهابی زاد گفت: باید از موضوع خبر و ظرفیت رسانه‌ها در راستای توسعه شهرستان استفاده کرد. باید چالش‌ها و نقدها را با ادبیات محترمانه بیان کرد. مدیران شهرستان هم مکلف هستند که پاسخگوی رسانه‌ها باشند رسانه‌ها نیز باید مطالبه گری کنند.

وی در ادامه با اشاره به مباحث اقتصادی کشور افزود: در حال حاضر دولت با کاهش فروش نفت و عدم تحقق درآمدهای خود روبرو است اما شهرستان اردکان از ثبات نسبی برخوردار است. در گذشته از محل درآمد ارزش‌افزوده در شهرستان کارهای بسیار خوبی انجام‌شده است که هنوز هم ادامه دارد.

فرماندار اردکان در پایان اظهار داشت: این شهرستان با چالش صنعتی شدن روبرو شده است و به همین خاطر عملاً ارتباط ما با ادارات و دستگاه‌های اجرایی در استان کم شده است و از سیستم اجرایی استان فاصله گرفته است. باید از ظرفیت و پتانسیل‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شهرستان بیشتر استفاده کنیم.

گفتنی است که در ادامه این نشست، خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای ضمن بیان مسائل و دغدغه‌های خود سؤالاتی را در موضوعات مختلف از فرماندار اردکان پرسیدند و در پایان نیز از خبرنگاران، اصحاب رسانه و فعالان رسانه‌ای شهرستان با اهدا لوح سپاس تجلیل شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دوازده + 6 =