کد خبر : 176104
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵
-

احداث بزرگترین شهرک گلخانه‌ای در همدان

احداث بزرگترین شهرک گلخانه‌ای در همدان

به گزارش قائم آنلاین، رضا زمانی سه‌شنبه ۲۲ مرداد در کاگروه امور اقتصادی و تولیدی بخش کشاورزی شهرستان همدان، با بیان اینکه اولویت اول استان و شهرستان برنامه ۳ ساله است، اظهار کرد: پیشرفت پروژه‌های جهادکشاورزی همدان ۴۹ درصد بوده که در بخش گلخانه ها ۳ درصد پیشرفت داشته است. وی با اشاره به سند

به گزارش قائم آنلاین، رضا زمانی سه‌شنبه ۲۲ مرداد در کاگروه امور اقتصادی و تولیدی بخش کشاورزی شهرستان همدان، با بیان اینکه اولویت اول استان و شهرستان برنامه ۳ ساله است، اظهار کرد: پیشرفت پروژه‌های جهادکشاورزی همدان ۴۹ درصد بوده که در بخش گلخانه ها ۳ درصد پیشرفت داشته است.

وی با اشاره به سند توسعه استان همدان تصریح کرد: ۲ شهرک گلخانه‌ای ۱۵ هکتار و ۱۰ هکتاری و یک گلخانه ۱۰ هکتاری در شهرستان همدان در حال احداث است که با اجرای این میزان برنامه سال ۹۸ جهادکشاورزی شهرستان در زمینه توسعه سطح گلخانه ها محقق می‌شود.

زمانی افزود: شهرک گلخانه‌ای نیکو سخن نخستین شهرک گلخانه ای بخش خصوصی در استان بوده که در سطح ۲۵ هکتار و در ۴۴ قطعه احداث خواهد شد.

وی یادآور شد: این شهرک گلخانه‌ای ۱۸ هکتار سطح مفید دارد که برای ۲۱۶ نفر اشتغالزایی خواهد داشت که امیدواریم در هفته دولت نخستین واگذاری‌ها به متقاضیان آغاز شود.

معاون فرماندار همدان بیان کرد: سطح گلخانه‌های موجود در شهرستان همدان ۳۵ هکتار است که رتبه اول را در زمینه سطح گلخانه‌ها در استان داریم.

وی درباره تخصیص آب برای واحدهای گلخانه‌ای سطح شهرستان، ادامه داد: امیدواریم بتوانیم از محل ابطال تخصیص‌های موجود بتوانیم بخش کشاورزی را تقویت کنیم که در این راستا نیاز است بدانیم چند درصد از تخصیص‌ها ابطال و به متقاضیان جدید واگذار شده است.

زمانی از امور آب شهرستان خواست با توجه به اینکه اهتمام دولت افزایش سطح زیرکشت گلخانه‌ها است، درباره تخصیص آب به گلخانه‌ها بیش از پیش توجه کند.

معاون فرماندار همدان با تأکید بر ذخیره و تأمین سوخت گلخانه‎های شهرستان همدان، خاطرنشان کرد: طبق روال قبل جهادکشاورزی به واحدهای تولیدی شهرستان اعلام کند تا برای ذخیره‌سازی سوخت مورد نیاز خود اقدام داشته باشند.

ایجاد ۱۲ هکتار گلخانه در همدان

مدیر جهادکشاورزی شهرستان همدان نیز از ابلاغ نظام‌نامه گلخانه‌ای جدید خبر داد و گفت: با توجه به تأکید برنامه استان درباره توسعه فضاهای گلخانه‌ای در استان نظام مهندسی صدور جواز تأسیس گلخانه‌ها را در اولویت قرار دهد.

حسین فضلی اظهار کرد: از سال ۹۴ بحث توسعه گلخانه ها از سوی وزیر کشاورزی آغاز شد که ۲-۳ نظام‌نامه به استانها ابلاغ شد اما آخرین نظام از سوی وزیر جهادکشاورزی ۵ مرداد سالجاری ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه براساس سند توسعه شهرستان همدان ۱۲ هکتار گلخانه برای سال ۹۸ درنظر گرفته شده است، تصریح کرد: شهرک گلخانه‌ای به وسعت ۲۵ هکتار در شهرستان همدان احداث خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۴۱ مورد درخواست احداث گلخانه در همدان به مدیریت شهرستان داده شده است، افزود: ۱۱ مورد منتظر استعلام امور آب بوده، ۵ مورد در مرحله تهیه نقشه، ۴ مورد بازدید شده و ۹ مورد نیز توسط متقاضیان پیگیری نشده است.

فضلی با بیان اینکه سال گذشته ۳۴۰ تن کلزا از ۱۲۰ هکتار برداشت شده است، خاطرنشان کرد: براساس برنامه امسال جهادکشاورزی شهرستان همدان در راستای کشت دانه‌های روغنی در سالجاری باید ۴۷۱ هکتار کلزا در شهرستان کشت شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان همدان عنوان کرد: همچنین براین اساس سالانه ۳۱۷ تن گوشت قرمز در شهرستان تولید شود که تا پایان تیرماه ۱۲۰ تن تولید شده است.

وی یادآور شد: در سند توسعه ایجاد ۱۱ هکتار گلخانه در شهرستان همدان درنظر گرفته شده که تا کنون ۱٫۷ هکتار معادل ۳ درصد اجرایی شده است.

فضلی با بیان اینکه تعهد شهرستان در سالجاری انجام ۳۰۰۰ سرشاخه‌کاری است، افزود: تا پایان ۵۸۸۰ پیوندک در باغات شهرستان زده شده است.

وی با اشاره به اجرای ۲۶۳ هکتار سامانه آبیاری نوین تا پایان تیرماه، گفت: تعهد شهرستان اجرای ۵۰۰ هکتار سامانه آبیاری نوین بوده که تا کنون ۵۲ درصد محقق شده است.

وی اظهارکرد: در راستای ایجاد ظرفیت فرآوری و ذخیره سازی جدید تعهد استان ۸۰۰۰ تن بوده که تا کنون ۴۵۰۰ تن معادل ۵۶ درصد محقق شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × سه =