کد خبر : 175647
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵
-

پیش قراولان پرندگان مهاجر به گیلان وارد شدند

پیش قراولان پرندگان مهاجر به گیلان وارد شدند

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان، قربانعلی محمدپور گفت: براساس گزارش های واصله و بازدیدهای میدانی از سطح تالاب‌های استان، اولین گروه از پرندگان مهاجر شامل؛ خوتکاهای پرسفید در دسته‌های ده تا دویست قطعه‌ای در مناطق شرق تالاب انزلی و منطقه حفاظت شده سیاه کشیم رویت شدند. وی افزود:

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان، قربانعلی محمدپور گفت: براساس گزارش های واصله و بازدیدهای میدانی از سطح تالاب‌های استان، اولین گروه از پرندگان مهاجر شامل؛ خوتکاهای پرسفید در دسته‌های ده تا دویست قطعه‌ای در مناطق شرق تالاب انزلی و منطقه حفاظت شده سیاه کشیم رویت شدند.

وی افزود: هرساله بیش از ۳۰۰ گونه از این پرندگان که ۳۰ گونه از آنها شامل؛ انواع گونه‌های حمایت شده جهانی و ۱۹ گونه در لیست قرمز IUCN قرار دارند از سیبری و مناطق سردسیر اروپا برای زمستان گذرانی به تالاب‌های گیلان مهاجرت می‌کنند.

محمدپور ادامه داد: غاز خاکستری، غاز پیشانی سفید، عروس غاز، پلیکان، چوب‌پا، باکلان، انواع حواصیل اکراس، کله سبز، اردک ارده‌ای از مهم‌ترین این گونه‌ها محسوب می شوند.

وی تصریح کرد: وجود امنیت‌نسبی و منابع‌غذایی کافی در تالاب‌های سطح استان گیلان شرایط مناسبی را برای زمستان گذرانی پرندگان مهاجر مهیا کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان خاطرنشان کرد: هرگونه شکار و زنده‌گیری این پرندگان مهاجر ممنوع بوده و با متخلفین برخورد لازم انجام خواهد شد.

وی گفت: با توجه به آغاز فصل مهاجرت پرندگان و ورود اولین دسته از این پرندگان، افزایش گشت و کنترل و پایش زیستگاه‌ها و تالاب‌های سطح استان که دارای اکوسیستم مناسب برای زندگی این پرندگان پر ارزش که مهمان استان هستند در دستورکار پرسنل یگان حفاظت استان قرار خواهد گرفت و جریمه شکار هر قطعه خوتکا پرسفید یک میلیون ریال بوده و برای فرد خاطی در سال جاری پروانه شکار نیز صادر نخواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه + شش =