کد خبر : 175639
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
-

همه‌چیز درباره‌ی وکیل تهران

همه‌چیز درباره‌ی وکیل تهران

به گزارش قائم آنلاین، بنابر اعلام موسسه حقوقی ره جویان عدالت، هر وکیلی که به‌طور متمرکز در تهران وکالت می‌کند اصولاً وکیل تهران بوده و با صلاحیت تمام از کانون وکلای مرکز (کانون وکلای تهران) پروانه خود را اخذ و مجاز به وکالت در شهر تهران هست. هر چند در عمل بعضی از وکلا که

به گزارش قائم آنلاین، بنابر اعلام موسسه حقوقی ره جویان عدالت، هر وکیلی که به‌طور متمرکز در تهران وکالت می‌کند اصولاً وکیل تهران بوده و با صلاحیت تمام از کانون وکلای مرکز (کانون وکلای تهران) پروانه خود را اخذ و مجاز به وکالت در شهر تهران هست. هر چند در عمل بعضی از وکلا که از سایر کانون‌ها وکالت دریافت کرده‌اند به‌طور غیرمجاز در تهران متمرکز و فعالیت می‌کنند. طبیعتا وکیلی در تهران موفق بوده و به نحو احسن عمل خواهد کرد که ابتدا از نظر علمی در کانون تهران سنجش شده باشد. بنابراین توصیه می‌شود در کلان‌شهر تهران از وکیل تهران برای انجام کارهای حقوقی خود استفاده شود.

همه‌چیز درباره‌ ی وکیل تهران

از کجا بدانیم که شخص وکیل، وکیل تهران هست؟

در صورتی‌ که برایتان مشکل حقوقی پیش آمد و نیاز به حضور وکیل در پرونده خود در شهر تهران دارید علاوه بر این‌که می‌توانید از هر شخص که وکیل است، استفاده کنید بهتر آن است که در تهران از وکلای تهران استفاده کنید.

مؤسسه حقوقی ره جویان عدالت در تمامی دعاوی حقوقی از قبیل ملکی، خانواده و … و دعاوی کیفری، از وکلایی مجربی استفاده می‌کند که پرونده وکالت خود را به‌طور خاص از کانون وکلای دادگستری مرکز اخذ کرده‌اند.(پروانه وکالت در سالن انتظار مؤسسه نصب‌ شده است) با مراجعه به موسسه «ره جویان عدالت» هیچ تردیدی نداشته باشید که وکلای مجرب کانون وکلای مرکز پرونده شما را به عهده خواهند گرفت وارد پرونده شما شده یا غیر از وکیل تهران علاوه بر این وکلای تهران در پروانه وکالتشان قید شده که وکیل تهران می‌باشند.

وظایف وکیل تهران در قبال موکل چیست؟

وکلای تهران بعد از انعقاد قرارداد وکالت در قبال موکل مسئول بوده و موظف به انجام تمام‌ کارهای مربوط به امری هستند که در آن به ایشان وکالت داده‌ شده است، به‌عنوان‌ مثال چنانچه به وکیلی وکالت داده‌ شده باشد که درخواست طلاق توافقی شود وکیل موظف است دادخواست مربوط به طلاق توافقی را مطابق توافقات و موارد قانونی آن در اسرع وقت تنظیم و به دادگاه خانواده مربوطه تقدیم کند. بعد از تقدیم دادخواست تمامی مهلت و احضارها به وکیل ابلاغ خواهد شد تا در دادگاه حاضر و توضیحات لازم را ارائه دهد. وکیل ره جویان عدالت باید در تمام مواردِ انعقادِ قرارداد وکالت مصلحت موکل را رعایت کند و به ضرر او اقدام نکند به‌علاوه وکالت وکلا در دادگاه‌ها شامل تمام اختیارات راجع به امر دادرسی است جز آنچه را که موکل استثناء کرده یا اینکه وکیل در آن‌ها خلاف شرع باشد.

وکلای دادگستری ره جویان عدالت بعد از قبول وکالت چه اختیاراتی در پرونده دارند؟

وکلای ره جویان عدالت پس از پذیرش و قبول وکالت دارای تمام اختیارات راجع به آن دعوا در دادگاه‌ها هستند اما مواردی وجود دارد که وکلای دادگستری برای اینکه در آن امور نیز بتوانند وارد شوند و دیگر نیاز به حضور موکل نباشد باید در قرارداد وکالت آن‌ها قید شود که وکیل از طرف موکل در این امور نیز وکالت دارند. این امور عبارت‌اند از:

وکالت راجع به اعتراض به رأی، تجدیدنظر، فرجام‌خواهی و اعاده دادرسی، پس چنانچه موکل وکالت در طرح دعوا یا دفاع از دعوای خود را به وکلای ره جویان عدالت داده باشد و در مرحله بدوی وکیل تهران در دادگاه طرح دعوا و یا دفاع کرده باشد به وظیفه وکالت خود مطابق قرارداد عمل کرده است. پس در مواردی که حکم دادگاه در دعوای مورد نظر قابل‌ اعتراض تجدیدنظر و فرجام و اعاده دادرسی باشد در صورتی‌ که موکل بخواهد اعتراضی به رای بکند یا اقدام به تجدیدنظرخواهی و فرجام‌خواهی و اعاده دادرسی کند، باید خود موکل این کارها را انجام دهد مگر اینکه در وکالت‌نامه تصریح کرده باشد که وکیل حق وکالت در اعتراض و تجدیدنظر و فرجام و اعاده دادرسی را نیز دارد. چنانچه موارد مذکور در وکالت‌نامه تصریح نشده باشد وکیل دادگستری حق مداخله نخواهد داشت.

وکالت در مصالحه و سازش، وکیل تهران بدون تصریح و رضایت و آگاهی موکل خود در پرونده موردنظر با طرف مقابل موکل خود سازش و مصالحه نمی‌کند.

وکالت در ادعای جعل یا انکار و تردید نسبت به سند طرف و استرداد سند: وکلای دادگستری ره جویان عدالت در تمامی اختیارات خود باید مصلحت موکل را رعایت کند؛ اما در موردادعای جعل کردن نسبت به سند طرف مقابل موکل، باید موکل در وکالت‌نامه این اختیار را به وکیل بدهد و یا چنانچه در ادله موکل سندی باشد برای استرداد آن سند نیز وکیل تهران باید از موکل خود صریحاً اجازه دریافت کرده باشد.

وکالت در تعیین جاعل

وکالت در ارجاع دعوا به داوری و تعیین داور، در مواردی که  وکیل تهران بنا به مصلحت موکل نیاز ببیند که پرونده از طریق ارجاع به داوری و تعیین داور طی شود باید از قبل در وکالت‌نامه این اختیار را از موکل دریافت کرده باشد.

وکالت در توکیل: وکیل تهران بعد از قبول وکالت در پرونده باید خود شخصا مورد و موضوع پرونده را پیگیری کند و حق ندارد بعد از دریافت پرونده که خود در انجام آن مجرب است پرونده را به وکیل دیگری بدهد تا پیگیری کند.

– وکالت در تعیین مصدق و کارشناس

– وکالت در دعوای خسارت

– وکالت در استرداد دادخواست یا دعوا

– وکالت در ورود ثالث و دفاع از دعوای وارد ثالث.

– وکالت در دعوای متقابل و دفاع در قبال آن.

– وکالت در دعوای اعسار

– وکالت در قبول یا رد سوگند

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × چهار =