کد خبر : 175407
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
-

روسیه: سازمان ملل اطلاعات غلط درباره حمله به بیمارستان‌ها و مدارس در ادلب منتشر می‌کند

روسیه: سازمان ملل اطلاعات غلط درباره حمله به بیمارستان‌ها و مدارس در ادلب منتشر می‌کند

به گزارش قائم آنلاین، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، روسیه سازمان ملل را متهم کرد، بیانیه‌های غلطی درباره مدارس و بیمارستان‌هایی که توسط ارتش سوریه و هم‌پیمان آن یعنی روسیه در ادلب هدف حمله قرار گرفته‌اند، منتشر کرده است. در حال حاضر نزدیک به سه میلیون نفر در ادلب، آخرین استان خارج از کنترل

به گزارش قائم آنلاین، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، روسیه سازمان ملل را متهم کرد، بیانیه‌های غلطی درباره مدارس و بیمارستان‌هایی که توسط ارتش سوریه و هم‌پیمان آن یعنی روسیه در ادلب هدف حمله قرار گرفته‌اند، منتشر کرده است.

در حال حاضر نزدیک به سه میلیون نفر در ادلب، آخرین استان خارج از کنترل ارتش سوریه پس از هشت سال جنگ زندگی می‌کنند.

طبق گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه، تنش‌ها در ادلب که زیرساخت‌های مدنی را هم دربرگرفته‌، از اواخر آوریل تاکنون موجب کشته شدن حدود ۸۰۰ غیرنظامی و همچنین طبق آمار سازمان ملل موجب آوارگی بیش از ۴۰۰ هزار تن شده‌اند.

میچل باچله، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل ماه گذشته میلادی اعلام کرد، به نظر می‌رسد حملات انجام شده علیه اهداف غیرنظامی عامدانه بوده‌اند.

بانوس مومتزیس، مسؤول ویژه امور انسانی سازمان ملل روز پنج‌شنبه در ژنو ادعا کرد، طی ۱۰۰ روز گذشته ۳۹ مرکز درمانی، ۵۰ مدرسه، مراکز توزیع آب، بازارها و نانوایی‌ها در محله‌های مختلف شهر ادلب هدف حملاتی قرار گرفتند.

گنادی گاتیلوف، نماینده دائم روسیه در مقر سازمان ملل در ژنو با انتقاد از این سازمان برای ارائه بیانیه‌هایی غلط در تعیین موقعیت‌های شهری هدف قرار گرفته در ادلب تاکید کرد: مسکو از نیروهای نظامی خود خواسته درباره صحت تمامی اتهامات مطرح شده درباره بمباران اهداف غیرنظامی تحقیق کنند و این نیروها فاش کردند بیانیه‌های ارائه شده از سوی نهادهای انسانی وابسته به سازمان ملل اشتباه بودند.

گاتیلوف اظهار کرد: آنها می‌گویند در یک روز مشخص یک مدرسه یا بیمارستان در منطقه‌ای ویران شد و مختصاتی را ارائه دادند، کارمندان ما درباره صحت این امر تحقیق کردند و متوجه شدند در آن منطقه هیچ بیمارستان و یا مدرسه‌ای وجود نداشته و در آن تاریخی که نهادهای انسانی سازمان ملل به آن اشاره کردند، جنگنده‌های روس هیچ گونه حمله هوایی انجام ندادند.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل از نهادهای این سازمان خواست درباره صحت اطلاعاتی که از نهادهای غیردولتی دریافت می‌کنند، تحقیق کنند.

او افزود: آنها این کار را نمی‌کنند و نمی‌دانم چرا این کار را نمی‌کنند.

سازمان ملل از این نگران است که ارتش سوریه به زودی عملیات گسترده‌ای را علیه تحریر الشام (النصره) سابق که از ژانویه کنترل بیشتر بخش‌های استان ادلب و بخش‌هایی از استان‌های حلب، حماه و لاذقیه را در اختیار دارد، آغاز کند.

مومتزیس پنج‌شنبه اعلام کرد: آغاز دوباره درگیری‌ها در ادلب پس از آتش‌بسی کوتاه موجب نگران گسترده ساکنان شده است و هیچ طرح و برنامه‌ای برای سه میلیون نفری که در ادلب زندگی می‌کنند، وجود ندارد.

گاتیلوف به ترکیه پیشنهاد کرد تعهدات خود درباره تفکیک تروریست‌ها از غیرنظامیان در ادلب را انجام دهد.

او افزود: مبارزه با تروریسم هرگز نباید متوقف شود و ما باید این را به خوبی درک کنیم، همه تروریست‌ها باید از پا درآمده و یا محاکمه شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 5 =