کد خبر : 175324
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
-

با جنگ تجاری سئول-توکیو توافق نظامی دوجانبه به خطر افتاد

با جنگ تجاری سئول-توکیو توافق نظامی دوجانبه به خطر افتاد

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، قرار بود این توافق سمبل همکاری امنیتی این کشورها با متحدشان آمریکا باشد و مذاکرات آن سال‌ها زمان برده بود. توافق اطلاع‌رسانی نظامی امنیت کل (GSOMIA) نوامبر ۲۰۱۶ به اجرا درآمد و دو کشور روی افزایش همکاری در مواجهه با تهدید هسته‌ای و موشکی کره‌شمالی توافق

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، قرار بود این توافق سمبل همکاری امنیتی این کشورها با متحدشان آمریکا باشد و مذاکرات آن سال‌ها زمان برده بود. توافق اطلاع‌رسانی نظامی امنیت کل (GSOMIA) نوامبر ۲۰۱۶ به اجرا درآمد و دو کشور روی افزایش همکاری در مواجهه با تهدید هسته‌ای و موشکی کره‌شمالی توافق کردند.

توافق نظامی میان کره‌جنوبی و ژاپن هر ساله به صورت خودکار تمدید می‌شود مگر اینکه طرفین ظرف مدت ۹۰ روز یکدیگر را از خاتمه آن مطلع سازند. این ضرب‌الاجل برای ۲۴ اوت است. مذاکرات این توافق سال‌ها زمان برده و اکنون در آستانه فروپاشی است. حصول هرگونه توافق نظامی با ژاپن دشوار است زیرا احساسات منفی نسبت به ظلم به استعمارگری ژاپن در سال‌های ۱۹۱۰ تا ۱۹۴۵ در شبه جزیره کره وجود دارد.

کره‌جنوبی و ژاپن هنوز اشتراک اطلاعاتی از طریق معاهده‌ اطلاعاتی سه جانبه از طریق آمریکا دارند اما این توافق به برنامه موشکی و هسته‌ای کره‌شمالی محدود می‌شود. این توافق به سئول و توکیو اجازه می‌دهد تا یک طیف گسترده‌تر از اطلاعات را به صورت مستقیم و سریع به اشتراک بگذارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک + 15 =