کد خبر : 175245
تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۵
-

ولایت فقیه استمرار ولایت انبیا است

ولایت فقیه استمرار ولایت انبیا است

به گزارش قائم آنلاین، حجت الاسلام هادی رمضانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه میاندورود با اشاره به نهم ذی الحجه و روز عرفه، اظهار کرد: روز عرفه روز بسیار بزرگ و از اعیاد بزرگ اسلامی و روز دعا و مناجات است. وی بیان کرد: شب و روز عرفه بسیار مهم و پر روزی است

به گزارش قائم آنلاین، حجت الاسلام هادی رمضانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه میاندورود با اشاره به نهم ذی الحجه و روز عرفه، اظهار کرد: روز عرفه روز بسیار بزرگ و از اعیاد بزرگ اسلامی و روز دعا و مناجات است.

وی بیان کرد: شب و روز عرفه بسیار مهم و پر روزی است و انسان توفیق پیدا کند و به عبادت و دعا بپردازد و به همین سادگی آن را از دست ندهد.

امام جمعه موقت میاندورود خاطرنشان کرد: هر چیزی که در دنیا داریم باید بگذاریم و برویم و آن‌چیزی که می‌ماند همین دعاها، عبادات و مناجات با خدا است.

رمضانی با اشاره روز عید قربان و تبریک این عید بزرگ اسلامی، گفت: از عید قربان تا عید غدیر دهه ولایت است و به واسطه ولایت است که ما معنا پیدا می‌کنیم.

وی تصریح کرد: خداوند ولایت را برای انسان قرار داد تا بتواند انسان را از این عالم ناسوت به عالم ملکوت سیر دهد.

خطیب جمعه میاندورود با بیان اینکه در زیارت جامع کبیره وظایف ولایت بیان شده است، افزود: امام هادی(ع) در زیارت جامع کبیره کاری که ولی خدا برای مردم انجام می‌دهد را برای مردم تبیین می‌کند.

رمضانی تاکید کرد: اگر ما ذره‌ای از آن وظایف و جایگاهی که امام هادی(ع) برای ائمه بیان کردند آشنایی پیدا کنیم زندگی ما تغییر خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: ائمه فقط مرتبط با زندگی معنوی ما نبودند بلکه مامور به سامان دادن به زندگی دنیوی و هم اخروی ما هستند.

رمضانی با اشاره به اینکه گاها ولایت را در ائمه خلاصه می‌کنیم، اظهار کرد: خداوند پیامبر و ائمه را برای سامان دادن به همین روابط اجتماعی، موارد مربوط به خانواده، سیاست، اقتصاد، فرهنگ و اصلاح همین دنیای من و شما فرستاده است.

امام جمعه موقت میاندورود با تاکید بر اینکه امروز ولایت فقیه استمرار ولایت انبیا است که هدف اصلی آن رساندن انسان به خدا است، گفت: برای ائمه حکومت هدف نبود بلکه یک وسیله بود که قدرت اجرایی داشته باشند برای سر و سامان دادن به وضعیت ما به همین دلیل حتی پیامبر هم سعی کرد ابتدا حکومت تشکیل دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 + هفده =