کد خبر : 175247
تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۰
-

مقاومت و ولایت‌پذیری رمز پیروزی حق علیه باطل

مقاومت و ولایت‌پذیری رمز پیروزی حق علیه باطل

به گزارش قائم آنلاین،  حجت‌الاسلام علی رضانژاد، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر زیراب، با اشاره به شهادت امام محمدباقر  علیه‌السلام، بر ضرورت بهره‌مندی از خرمن پربار اهل بیت تأکید کرد و با اشاره به سخن امام باقر علیه‌السلام در اهمیت ارتباط با اقوام و آشنایان، از جمله تاثیرات صله ارحام را تزکیه اعمال

به گزارش قائم آنلاین،  حجت‌الاسلام علی رضانژاد، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر زیراب، با اشاره به شهادت امام محمدباقر  علیه‌السلام، بر ضرورت بهره‌مندی از خرمن پربار اهل بیت تأکید کرد و با اشاره به سخن امام باقر علیه‌السلام در اهمیت ارتباط با اقوام و آشنایان، از جمله تاثیرات صله ارحام را تزکیه اعمال و عبادت، رشد و برکت اموال، رفع بلاها و گرفتاری‌ها‌، آسان شدن قبر و قیامت و نجات انسان عنوان کرد.

وی یکی از دلایل اختلاس در بین ادارات و مسئولین را بی‌توجهی به بیان حق دانست و گفت: علت اختلاس‌ها در ادارات به این خاطر است که وقتی حقی دیدیم و یا اگر مسئول یا کارمندی اشتباهی داشت، حاضر نیستیم بیان کنیم و بدانیم که حرف و نظر باید براساس عدالت باشد.

امام جمعه موقت زیراب با بیان اینکه روز عرفه روز بریده شدن از دنیا و توجه به خدا، روز رسیدن به فضایل و در واقع عید مسلمانان است، بر اهمیت و قدردانستن این روز عظیم اشاره کرد و افزود: دعای عرفه یادگار امام حسین علیه‌السلام است که در این روز در مساجد و تکایا خوانده می‌شود.

این مسئول با یادآوری ۱۰ ذی‌الحجه، روز عید قربان به ویژگی‌های معنوی این روز پرداخت و افزود: عید قربان، عید اطاعت و بندگی، فدا شدن، تسلیم ابراهیم برای قربانگاه بردن اسماعیل و تسلیم اسماعیل برای قربانی شدن است.

رضانژاد با اشاره به داستان حضرت ابراهیم و اسماعیل در روز عید قربان، شرط رهایی از شیاطین را پیروی از ولی برشمرد و خاطر نشان کرد: در آن روز ابراهیم علیه‌السلام و فرزندش دشمنان زیادی داشتند ولی با اطاعت از خدا، دست رد بر شیطان درون و بیرون زدند، ما نیز در زمان غیبت امام عصر (عج) برای رهایی از شیاطین داخلی و خارجی باید از ولی اطاعت کنیم.

وی یکی از شرایط قربانی کردن را توجه به فقرا دانسته و افزود: قربانی کردن عمل خوبی است اما شرایط قربانی هم باید رعایت شود و حداقل یک چهارم قربانی را به نیازمندان دهند.

خطیب موقت شهر زیراب با اشاره به پیروزی حزب‌الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه، شرط پیروزی حق بر باطل را مقاومت برشمرد و خاطر نشان کرد: ۲۳ مرداد سالروز اعلام پیروزی تاریخی مقاومت حزب الله لبنان به رهبری سید حسن نصرالله در جنگ ۳۳ روزه با رژیم کودک‌کش صهیونیست است که شرط این پیروزی مقاومت و ولایت‌پذیری بوده است.

رضانژاد با توجه به سخن امام راحل، رفتار دشمنان در مقابل ایران را بی‌نتیجه دانست و عنوان کرد: اگرچه دشمن یک روز سپاه، یک روز وزیر امورخارجه و روز دگر به بقیه جسارت می‌کند اما چون با ولی هستیم، همانطور که امام راحل فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

وی با اشاره به اعلام نتایج کنکور، بر اهمیت سوق دادن فرزندان به دانشگاه‌های داخل شهرستان برای حفظ پتانسیل‌های آموزشی تأکید کرد و افزود: برای ادامه تحصیل به پتانسیل‌های داخل شهرستان برای جذب دانشجو توجه شود تا این فرصت‌ها همچون پردیس شهید بهشتی، دانشگاه پیام‌نور و آزاد تعطیل نشوند و نقش خانواده‌ها، مسئولان و مشاوران در زمینه ایجاد آگاهی اهمیت زیادی دارد.

رضانژاد در پایان، ضمن تبریک به خبرنگاران به مناسبت ۱۷ مرداد و همچنین گرامی داشت مقام شهید صارمی، گفت: خبرنگاران بدانند که چشم بیدار سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، بهداشتی، علمی و … جامعه هستند و نقش حساسی برای انعکاس مشکلات و ایجاد فرصت‌ها دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × 4 =