کد خبر : 175065
تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۹:۲۵
-

رسانه‌ها فاصله گرفتن فرهنگ کشور در بحث ازدواج را نقد کنند

رسانه‌ها فاصله گرفتن فرهنگ کشور در بحث ازدواج را نقد کنند

به گزارش قائم آنلاین، اعظم کریمی شامگاه پنج شنبه در نشست خبری که در هتل راه و ما یزد برگزار شد با بیان اینکه افزایش تعداد سازمان‌های مردم نهاد نشاندهنده ظرفیت خوب در حوزه جوانان استان یزد است گفت: امسال بعد از یک وقفه چند ساله ستاد ملی هفته ازدواج در وزارت ورزش و جوانان

به گزارش قائم آنلاین، اعظم کریمی شامگاه پنج شنبه در نشست خبری که در هتل راه و ما یزد برگزار شد با بیان اینکه افزایش تعداد سازمان‌های مردم نهاد نشاندهنده ظرفیت خوب در حوزه جوانان استان یزد است گفت: امسال بعد از یک وقفه چند ساله ستاد ملی هفته ازدواج در وزارت ورزش و جوانان تشکیل و برنامه‌های بسیار خوب در سطح کشور برگزار شد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان به نمایشگاه ازدواج در یزد اشاره و خاطرنشان کرد: محوریت این نمایشگاه در یزد بحث فرهنگ سازی برای اهمیت مشاوره پیش از ازدواج است و استقبال خوبی نیز از سوی مردم یزد از این نمایشگاه صورت گرفت.

لزوم معرفی بیشتر مراکز مشاوره ازدواج به مردم

وی با تاکید بر اینکه مراکز مشاوره ازدواج باید بیشتر به مردم معرفی شوند تصریح کرد: افتتاح یک خانه عقد به همت شبکه فعالین ازدواج استان یزد با همکاری خیرین یکی از اتفاقات بسیار خوب در هفته ازدواج بود.

کریمی اظهار داشت: شبکه فعالین ازدواج مجموعه‌ای از یک جهیزیه مناسب را که بسیار ساده، با هزینه کم و تمام کالای آن ایرانی است آماده کرده که همه می‌توانند نمونه آن را برای ایجاد یک زندگی به کار بگیرند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان افزود: مجمع خیرین ازدواج در یزد جز مجامع فعالین ازدواج در کشور است که نشان از برنامه‌های بسیار خوب این مجمع در استان یزد در زمینه ازدواج است.

وی با تاکید بر اینکه نیازمند فرهنگ سازی ازدواج به هنگام و پایدار در کشور هستیم، اذعان داشت: در بخش تولید محتوا از رسانه‌ها انتظار می‌رود که تولیدات فاخری را با بهره‌مندی از توان جوانانی که در سمن‌ها عضو هستند در دستور کار خود داشته و نگاهشان معطوف به تغییراتی باشد که امروزه در حوزه ازدواج در کشور به وجود آمده است.

رسانه‌ها فاصله گرفتن فرهنگ کشور در بحث ازدواج را نقد کنند

کریمی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود که رسانه‌ها با نگاه خود فاصله گرفتن فرهنگ ما در بحث ازدواج را نقد کنند که برای این مسئله نیازمند توجه ویژه خبرنگاران و اصحاب محترم رسانه‌ها به ازدواج و مسائل پیرامون آن هستیم.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: فرهنگ سازی برای کار داوطلبانه که در نسل قبل به خوبی قابل مشاهده بود و امروزه به شدت در بین جوانان کاهش یافته و علاقه‌مندی زیادی را در آنان برای مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی نمی‌بینیم، نیازمند آسیب شناسی است.

میزان ازدواج و طلاق در کشور و استان یزد در سال ۹۷

وی با اشاره به میزان ازدواج و طلاق‌های ثبت شده در کشور گفت: در سال ۹۷ بیش از ۵۵ هزار ازدواج در کشور صورت گرفته که در مقابل آن هم بیش از ۱۷۵ هزار طلاق در کشور به ثبت رسیده است.

کریمی سهم استان یزد در زمینه ازدواج را ۶ هزار و ۴۶۱ و در زمینه طلاق یک هزار و هشتصد و هشتاد پنج مورد در سال گذشته عنوان و این میزان را نامناسب ارزیابی نکرد.

سرعت مناسب ارائه تسهیلات وام ازدواج در کشور

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان سرعت ارائه تسهیلات ازدواج در کشور را مناسب ارزیابی کرد و ادامه داد: سرعت دریافت وام ازدواج در کشور به یک میزان مناسب است که امیدواریم به همین شکل ادامه پیدا کند.

وی در ادامه با بیان اینکه بیش از ۷ هزار کارگاه آموزشی در سه حوزه قبل، حین و پس از ازدواج در ۳۸۴ شهرستان کشور برگزار شده است، افزود: توجه ما در برگزاری این کارگاه‌ها، مناطق محروم بودند که نسبت به برگزاری این کارگاه‌ها و دوره‌ها با مشکلاتی روبه‌رو بودند.

کریمی با اشاره به اینکه در ۱۲۹ شهرستان محروم کشور دوره‌های مشاوره ازدواج برگزار شده، تصریح کرد: در این شهرستان‌ها قریب به ۲۰۴ هزار نفر شرکت داشتند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 + 14 =