کد خبر : 175090
تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
-

آغاز سفر دریایی برای اکتشافات عمق دریا

آغاز سفر دریایی برای اکتشافات عمق دریا

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از شینهوا، محققان یک سفر دریایی ماهانه را برای کشف آتشفشان‌های زیر آب آغاز کردند. این اکتشافات در دریای مرجان صورت می‌گیرد؛ دریای مرجان نام دریایی است که در شمال شرق استرالیا قرار دارد و این کشور را از جزیره‌های اطراف جدا می‌کند. دانشمندان استرالیا و اسکاتلند تیم‌هایی تشکیل داده‌اند تا

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از شینهوا، محققان یک سفر دریایی ماهانه را برای کشف آتشفشان‌های زیر آب آغاز کردند.

این اکتشافات در دریای مرجان صورت می‌گیرد؛ دریای مرجان نام دریایی است که در شمال شرق استرالیا قرار دارد و این کشور را از جزیره‌های اطراف جدا می‌کند.

دانشمندان استرالیا و اسکاتلند تیم‌هایی تشکیل داده‌اند تا به جست‌و‌جوی آنچه که به دنبال آن هستند در دریای مرجان بپردازند.

خروج از شهر کنز در استرالیا شمالی روی محوطه کشتی تحقیقاتی Investigator (مرکز تحقیقات دریایی و قطب جنوب) هدف اصلی ماموریت موسسه مطالعات دریایی و قطب جنوب (IMAS)  است تا با جمع‌آوری داده‌ها و نمونه‌ها از بستر دریا مشخص شود که چه هنگام فلات‌های عظیم شکل گرفته است و آیا آنها هنوز هم فعالت آتشفشانی دارند یا خیر.

علاوه بر پژوهش دریا، یک تیم جداگانه از دانشمندان نیز در حال مطالعه زندگی در مناطق ساحلی این ناحیه هستند.

جانان ویتاکر، محقق ارشد این پژوهش می‌گوید: داده‌های جمع آوری شده به ما کمک می‌کند تا فرضیه‌های مربوط به سن و تکامل بستر دریا، میزان پوسته قاره‌ای و زنجیره‌های موازی طولانی از ماسه‌های دریایی بررسی شود.

ویتاکر ادامه داد: درک کف دریا همچنین بینش‌های خوبی در مورد زیستگاه های حیات وحش این منطقه ارائه می‌دهد.

این محقق در پایان گفت: جمع آوری داده‌های مربوط به آب‌های دریایی که در طول سفر مشاهده می‌کنیم، همچنین نقش مهمی در اطلاع رسانی برنامه‌های مدیریت آینده برای محیط زیست دریایی استرالیا ایفا خواهد کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 + 19 =