کد خبر : 174697
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵
-

تظاهرات دانشجویان الجزایری برای بیست و چهارمین هفته متوالی

تظاهرات دانشجویان الجزایری برای بیست و چهارمین هفته متوالی

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دانشجویان الجزایر برای ابراز مخالفت با پیشنهاد انجام گفت‌وگو دست به تظاهرات زده و در میدان الشهدا تجمع کرده و به سمت میدان مرکزی البرید حرکت کردند؛ جایی که نیروهای پلیس آن را محاصره کرده بودند. دانشجویان با شعار “شرم آور است که گروهک گفت‌وگو را

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دانشجویان الجزایر برای ابراز مخالفت با پیشنهاد انجام گفت‌وگو دست به تظاهرات زده و در میدان الشهدا تجمع کرده و به سمت میدان مرکزی البرید حرکت کردند؛ جایی که نیروهای پلیس آن را محاصره کرده بودند.

دانشجویان با شعار “شرم آور است که گروهک گفت‌وگو را هدایت می‌کند” و نیز با در دست داشتن پلاکاردهایی که روی آن نوشته شده بود “هیچ گفت‌وگویی با گروهک وجود نخواهد داشت”، با پیشنهاد عبدالقادر بن صالح، رئیس جمهوری موقت الجزایر مبنی بر برگزاری گفت‌وگوی ملی ضمن نظارت هیئت ملی گفت‌وگو و میانجیگران، با هدف خروج کشور از بحران سیاسی و قانونی که با آن روبرو است، مخالفت کردند.

پیش از این هم انتخابات ریاست جمهوری الجزایر که قرار بود چهارم ژوئیه برگزار شود، به دلیل عدم وجود نامزدهای این پست، لغو شد و به این ترتیب بن صالح با وجود پایان یافتن مدت ریاست جمهوری موقت خود همانگونه که قانون اساسی تعیین کرده بود، در راس دولت باقی ماند.

اصطلاح گروهک در الجزایر به سران نظام عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهوری پیشین این کشور اطلاق می‌شود که دوم آوریل پس از ۲۰ سال حکومت با اعتراضات بی‌سابقه مردم الجزایر استعفا کرد.

شکیب یکی از دانشجویان تظاهر کننده می‌گوید: هیچ بحثی درباره درخواست‌های ما وجود ندارد و آنها کاملا واضح هستند. اولین آن رفتن بن صالح است و هیچ کسی آنهایی را که به نیابت از ما صحبت می‌کنند، انتخاب نکرده است.

عبدالرحمان یکی دیگر از این دانشجویان است که می‌گوید، مردمی که هر سه شنبه و جمعه به خیابان‌ها می‌آیند نمایندگی اینها را قبول ندارند.

کریم یونس، رئیس مجلس شورای ملی ریاست هیئت گفت‌وگو را برعهده دارد که در دور اول ریاست جمهوری بوتفلیقه وزیر بود.

تظاهرکنندگان همچنین شعار دادند، در صورت مخالفت دولت با مطالباتشان این تنش‌ها افزایش می‌یابد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 3 =