کد خبر : 174441
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
-

کره شمالی: مانورهای نظامی نقض توافقات با آمریکاست

کره شمالی: مانورهای نظامی نقض توافقات با آمریکاست

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، کره شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد، پیونگ یانگ همچنان در موضعش برای حل مسائل از طریق گفت‌وگو پایبند است. خبرگزاری رسمی کره شمالی در بیانیه‌ای آورده است: همانطور که قبلا هم گفته بودیم اگر واشنگتن و سئول به اقدامات خصمانه نظامی خود ادامه دهند، دولت پیونگ

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، کره شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد، پیونگ یانگ همچنان در موضعش برای حل مسائل از طریق گفت‌وگو پایبند است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی در بیانیه‌ای آورده است: همانطور که قبلا هم گفته بودیم اگر واشنگتن و سئول به اقدامات خصمانه نظامی خود ادامه دهند، دولت پیونگ یانگ مجبور خواهد بود تا به روشی دیگر متوصل شود.

این بیانیه در حالی منتشر شده که کره شمالی دو موشک دیگر آزمایش کرده است.

یک مقام آمریکایی تصریح کرد، کره‌شمالی بامداد سه‌شنبه به وقت محلی دو پرتابه نامشخص به سمت دریای ژاپن شلیک کرده است که مشابه موشک‌های کوتاه‌برد اخیر هستند.

ستاد مشترک نیروهای مسلح کره جنوبی نیز اعلام کرد، این موشک‌ها از مناطقی در نزدیکی استان هوانگای جنوبی شلیک شده‌اند.

یک مقام ارشد دولت آمریکا به شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز گفت: ما همچنان اوضاع را زیر نظر داریم و از نزدیک با هم‌پیمانان خود، کره‌جنوبی و ژاپن مشورت می‌کنیم.

تازه‌ترین آزمایش کره‌شمالی در حالی صورت می‌گیرد که مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا برای دیدار با همتایان خود در ژاپن و کره‌جنوبی این هفته به این منطقه سفر کرده است و همزمان آمریکا و کره‌جنوبی مانور نظامی مشترک را در شبه‌جزیره کره آغاز کرده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 3 =