کد خبر : 174214
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
-

گفت‌وگوی تلفنی سیسی و ماکرون با محوریت بحران لیبی

گفت‌وگوی تلفنی سیسی و ماکرون با محوریت بحران لیبی

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از روسیا الیوم، ریاست جمهوری فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری این کشور در جریان تماس تلفنی با عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر به بررسی وضعیت لیبی با هدف حمایت از طرح سازمان ملل به منظور برقراری آتش بس در آینده‌ای نزدیک و از سرگیری رایزنی

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از روسیا الیوم، ریاست جمهوری فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری این کشور در جریان تماس تلفنی با عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر به بررسی وضعیت لیبی با هدف حمایت از طرح سازمان ملل به منظور برقراری آتش بس در آینده‌ای نزدیک و از سرگیری رایزنی میان فائز السراج، نخست‌وزیر دولت توافق ملی لیبی و خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به “ارتش ملی” این کشور پرداختند.

پیشتر غسان سلامه، فرستاده سازمان ملل به لیبی ضمن ابراز نگرانی نسبت به تشدید درگیری‌ها در این کشور، خواستار دستیابی به آتش‌بس در لیبی شد و هشدار داد، ارسال سلاح به لیبی توسط حامیان خارجی نقض ممنوعیت تسلیحاتی لیبی بوده و موجب بالا گرفتن درگیری‌ها در این کشور می‌شود.

بر اساس گزارش اخیر سازمان بهداشت جهانی در نتیجه جنگ‌ دایر در طرابلس ۱۰۹۳ تن کشته، ۵۷۷۲ تن زخمی و بیش از ۱۰۰ هزار تن آواره شده‌اند.

فرانسه و مصر ضمن ابراز نگرانی نسبت به وضعیت لیبی به دنبال میانجی‌گری در حل بحران این کشور هستند. پاریس نسبت به پیامدهای درگیری‌های کنونی در لیبی بر ثبات منطقه ساحل نگران بوده و مصر نسبت به آشوب و تنش در کشور همسایه غربی خود که مرزهای مشترکی با آن به طول بیش از ۱۰۰ کیلومتر دارد، احساس نگرانی می‌کند.

از زمان سقوط معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی در سال ۲۰۱۱ میلادی، این کشور نفت‌خیز شاهد درگیری‌های داخلی مختلفی است، اما حملات نیروهای خلیفه حفتر به طرابلس وضعیت این کشور را وخیم‌تر کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × دو =