کد خبر : 174293
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵
-

بازداشت مخالف نیجریه‌ای پس از فراخواندن به انقلاب

بازداشت مخالف نیجریه‌ای پس از فراخواندن به انقلاب

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از روسیا الیوم، منابع امنیتی نیجریه اعلام کردند که اوموییلی سووری، یکی از کاندیدهای مخالف در انتخابات ریاست جمهوری اخیر و سردبیر سایت “صاحارا ریپورتز” (خبرنگاران صحراء) به دلیل فراخواندن به “انقلاب” در این کشور توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. وی در روز جمعه گذشته توییتی را منتشر کرد

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از روسیا الیوم، منابع امنیتی نیجریه اعلام کردند که اوموییلی سووری، یکی از کاندیدهای مخالف در انتخابات ریاست جمهوری اخیر و سردبیر سایت “صاحارا ریپورتز” (خبرنگاران صحراء) به دلیل فراخواندن به “انقلاب” در این کشور توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

وی در روز جمعه گذشته توییتی را منتشر کرد و در آن به برگزاری راهپیمایی در روز دوشنبه (امروز) پنجم اوت در ابوجا، پایتخت نیجریه فراخواند.

سووری در توییت دیگری که در همان روز منتشر کرد، گفت: نیازی به برپایی یک انقلاب در نیجریه برای مظلومانی وجود دارد که خواهان آزادی هستند و ظلم را نمی‌پذیرند.

وی روز شنبه نیز در توییت جدیدی نوشت که نیروهای امنیتی به منزلش یورش آوردند.

در همین راستا، عصر روز یکشنبه سخنگوی سرویس امنیتی نیجریه تاکید کرد که سووری بازداشت شده است و در حالی که برخی‌ها که به انقلاب فرامی‌خوانند و صلح در کشور را تهدید می‌کنند، سرویس امنیتی نیجریه نمی‌تواند صرفاً ناظر باشد، فراخواندن به انقلاب به منزله تمایل به یورش و جنگ است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

6 + 13 =