کد خبر : 174019
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
-

دستگاه‌های سنجش گاز در کنگان معیوب اند!

دستگاه‌های سنجش گاز در کنگان معیوب اند!

به گزارش قائم آنلاین، سید علیرضا مصلحیان در گفت‌وگو ، تاکید کرد: ایستگاه های پایش در شهرهای بوشهر، برازجان، گناوه و خورموج تنها میزان گردوغبار را مورد سنجش قرار می دهد، البته در کنگان گاز هم پایش می شود اما دستگاه های سنجش گاز فعلا معیوب هستند و نیاز به کالیبره دارند؛ به دلیل کمبود

به گزارش قائم آنلاین، سید علیرضا مصلحیان در گفت‌وگو ، تاکید کرد: ایستگاه های پایش در شهرهای بوشهر، برازجان، گناوه و خورموج تنها میزان گردوغبار را مورد سنجش قرار می دهد، البته در کنگان گاز هم پایش می شود اما دستگاه های سنجش گاز فعلا معیوب هستند و نیاز به کالیبره دارند؛ به دلیل کمبود بودجه نتوانسته ایم این دستگاه‌ها را راه اندازی و تعمیر کنیم.

وی، هزینه کالیبره این دستگاه‌ها را بالا دانست و گفت: محیط زیست قادر به تامین این هزینه ها نیست.

کارشناس پایش آنلاین حفاظت محیط زیست بوشهر تصریح کرد: به ویژه برای شهرهای صنعتی چون عسلویه و کنگان ضرورت وجود دستگاه های پایش گاز بیشتر احساس می شود.

وی در خصوص کیفیت هوای استان بوشهر عنوان کرد: در طی ۳ ماه نخست سال جاری، در شهر گناوه یک روز هوای پاک، ۴۱ روز هوای قابل قبول، ۳۶ روز هوای ناسالم برای گروه های حساس و ۷ روز هوای ناسالم داشته ایم، و ۸ روز نیز ایستگاه به دلیل برخی مشکلات خاموش بوده است.

وی تصریح کرد: شهر کنگان در فصل بهار هوای پاک نداشته است؛ در این شهر ۸۰ روز هوا قابل قبول، ۲ روز ناسالم برای گروه‌های حساس، و ۱۱ روز نیز ایستگاه خاموش بوده است.

وی بیان کرد: شاخص های هوا و کیفیت آن بستگی به جهت باد غالب دارد، و ممکن است نسبت به جهت باد تغییراتی داشته باشد.

مصلحیان با اشاره به کیفیت هوا در سه ماهه اول سال جاری گفت: در شهر بوشهر ۲ روز هوای پاک، ۵۸ روز قابل قبول، ۶ روز هوای ناسالم حساس و متاسفانه به مدت ۲۷ روز نیز دستگاه خاموش بوده است.

کارشناس پایش آنلاین حفاظت محیط زیست استان بوشهر اظهار کرد: ایستگاه پایش شهر خورموج در ۲۱ خردادماه سال جاری افتتاح شده است؛ هوای این شهر در خردادماه ۹ روز قابل قبول، و ۲ روز هم ناسالم برای گروه های حساس بوده است.

وی یادآور شد: شاخص های مورد نظر سازمان محیط زیست برای این پایش ها بر اساس گردوغبار است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده + 7 =