کد خبر : 173979
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
-

استقبال واشنگتن از آتش‌بس در شمال غرب سوریه

استقبال واشنگتن از آتش‌بس در شمال غرب سوریه

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سایت خبری ارم نیوز، این وزارتخانه ضمن استقبال از برقراری آتش‌بس و توقف درگیری‌ها در شمال غرب سوریه به عنوان آخرین پایگاه مخالفان سوری در این کشور، توقف حملات علیه غیرنظامیان را خواستار شد. رسانه‌های مختلف سوریه هفته گذشته اعلام کرده بودند، آتش‌بس در این کشور به شرط

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سایت خبری ارم نیوز، این وزارتخانه ضمن استقبال از برقراری آتش‌بس و توقف درگیری‌ها در شمال غرب سوریه به عنوان آخرین پایگاه مخالفان سوری در این کشور، توقف حملات علیه غیرنظامیان را خواستار شد.

رسانه‌های مختلف سوریه هفته گذشته اعلام کرده بودند، آتش‌بس در این کشور به شرط پایبندی شبه‌نظامیان مخالفان به شروط توافقنامه کاهش تنش از عصر پنج‌شنبه گذشته آغاز خواهد شد.

دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل اعلام کرد، بیش از ۴۰۰ غیرنظامی در جریان تنش‌ها و درگیری‌ها از اواخر آوریل کشته و بیش از ۴۴۰ هزار تن دیگر از آنها از خانه‌ها و شهرهایشان آواره شدند.

مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: آمریکا معتقد است راه‌حل نظامی برای درگیری‌ها در سوریه وجود ندارد و تنها راه‌حل سیاسی است که می‌تواند ضامن آینده‌ای باثبات و امن برای تمامی سوری‌ها باشد.

اورتاگوس افزود: ما بر این باوریم تنها راه ممکن برای دستیابی به راه‌حلی سیاسی همان روند سیاسی است که در ژنو با هدایت سازمان ملل آغاز شده و شامل اصلاح قانون اساسی و برگزاری انتخاباتی با نظارت این سازمان بین‌المللی است.

وزارت خارجه آمریکا گزارش داد که این کشور از اقدام گی‌یر پدرسن، فرستاده ویژه سازمان ملل و نیز این سازمان برای پیشبرد روندی که با هدایت سوری‌ها آغاز شده و می‌تواند پایانی مسالمت‌آمیز و سیاسی برای این درگیری‌ها داشته باشد، حمایت خواهد کرد.

منطقه‌ای که شامل استان ادلب و بخش‌هایی از استان حماة است، آخرین پایگاه بزرگ مخالفان سوری محسوب می‌شود.

وزارت خارجه آمریکا از اقدامات ترکیه و روسیه برای ازسرگیری آتش‌بسی که در سپتامبر ۲۰۱۸ حاصل شده بود، تقدیر کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × دو =