کد خبر : 174047
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
-

استانداردهایی در خصوص میز و صندلی

استانداردهایی در خصوص میز و صندلی

به گزارش قائم آنلاین، مصطفی بهرامی در گفت‌وگو ، اظهار کرد: طراحی میز و صندلی‌ها و ارائه استانداردهایی برای ارتفاع و شکل آنها همواره مورد بحث قرار گرفته و می‌توانیم به برخی نتایج تحقیقات مختلف در این خصوص اشاره کنیم. وی ادامه داد: میز مورد استفاده باید حداقل نصف قد شخص ارتفاع داشته باشد و

به گزارش قائم آنلاین، مصطفی بهرامی در گفت‌وگو ، اظهار کرد: طراحی میز و صندلی‌ها و ارائه استانداردهایی برای ارتفاع و شکل آنها همواره مورد بحث قرار گرفته و می‌توانیم به برخی نتایج تحقیقات مختلف در این خصوص اشاره کنیم.

وی ادامه داد: میز مورد استفاده باید حداقل نصف قد شخص ارتفاع داشته باشد و برای بزرگسالان بهتر است؛ ۸۰ تا ۹۰ سانتی‌متر باشد.

بهرامی اضافه کرد: صندلی حداقل یک سوم شخص ارتفاع داشته باشد و ارتفاع ۵۰ تا ۶۰ سانتی‌متر برای بزرگسالان مناسب است.

این دکترای تربیت بدنی افزود: نشیمن‌گاه صندلی ۱۵-۱۰ درجه شیب رو به جلو داشته و سطح میز ۱۵-۱۰ درجه نسبت به افق و به سمت فرد شیب داشته باشد.

وی با بیان اینکه در زیرپاها باید یک سطح شیب‌دار به طرف پایین گذاشته شود، گفت: در این حالت وزن ساق‌ها و ران به طور عمودی بر روی کف پا وارد نشده و از فشار بر روی بافت‌های نرم و ران کاسته می‌شود.

بهرامی بیان کرد: پشتی صندلی باید تقریباً پنج سانتی‌متر بالاتر از استخوان کتف باشد چراکه عضلات پشت نیاز به تکیه‌گاه دارد.

وی با بیان اینکه پشتی صندلی می‌بایست در حدود ۱۰ درجه به سمت عقب متمایل باشد، اضافه کرد: طول کف صندلی(نشیمن‌گاه) باید به اندازه‌ای باشد که لبه آن تا دو، سه سانتی‌متری پشت زانوها برسد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 5 =