کد خبر : 174025
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
-

اختصاص ۶۰ میلیون مترمکعب آب به تالاب هامون

اختصاص ۶۰ میلیون مترمکعب آب به تالاب هامون

به گزارش قائم آنلاین، پیری در جلسه بررسی مشکلات تالاب هامون که در زابل برگزار شد، افزود: این میزان آب از منابع طبیعی ذخیره آب (چاه نیمه‌ها) که در شمال سیستان و بلوچستان قرار دارد، تامین می‌شود. وی بیان کرد: در این جلسه مقرر شد تا پایان هفته، برنامه ریزی‌های مناسب برای رهاسازی آب از

به گزارش قائم آنلاین، پیری در جلسه بررسی مشکلات تالاب هامون که در زابل برگزار شد، افزود: این میزان آب از منابع طبیعی ذخیره آب (چاه نیمه‌ها) که در شمال سیستان و بلوچستان قرار دارد، تامین می‌شود.

وی بیان کرد: در این جلسه مقرر شد تا پایان هفته، برنامه ریزی‌های مناسب برای رهاسازی آب از سه مسیر در بستر تالاب هامون انجام شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان هم در این جلسه گفت: پدیده گرد و غبار، بزرگترین مشکل ناشی از خشک بودن بستر تالاب هامون است که لازم است در رهاسازی آب از چاه نیمه‌ها در بستر تالاب، برنامه‌ریزی دقیق با تمرکز بر کانون‌های گرد و غبار انجام شود.
پورمردان افزود: بیشترین کانون ریزگردها در آن سوی مرز و مربوط به بخشی از تالاب به نام هامون صابری بوده که در بارندگی‌های اواخر سال قبل و اوایل امسال، این مشکل به صورت طبیعی حل شده است.

وی افزود: اولویت رهاسازی آب با بخشی از تالاب هامون به نام هامون هیرمند است تا از حرکت شن‌های روان جلوگیری و کمکی به بهبود شرایط زندگی ساکنان این منطقه شود.

وی خاطرنشان کرد: خشک بودن بستر تالاب هامون، موجب خیزش گرد و غبار در شمال سیستان و بلوچستان می‌شود و در زمان وزش بادهای ۱۲۰ روزه سیستان، شرایط زندگی را برای مردم این منطقه بسیار طاقت‌فرسا می‌کند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 + 8 =