کد خبر : 174035
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵
-

اتحادیه اروپا نگران از استفاده از پهپادها در حملات تروریستی

اتحادیه اروپا نگران از استفاده از پهپادها در حملات تروریستی

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از پایگاه دویچه وله، کمیسیون اروپایی شنبه درباره استفاده بالقوه از پهپادها برای اجرای حملات تروریستی هشدار داد. جولیان کینگ، کمیسیونر امنیتی اتحادیه اروپا شنبه در مصاحبه با روزنامه آلمانی ولت آم زونتاگ گفت، آن کسانی که به دنبال حمله به شهرها و شهروندان اروپایی هستند ممکن است از

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از پایگاه دویچه وله، کمیسیون اروپایی شنبه درباره استفاده بالقوه از پهپادها برای اجرای حملات تروریستی هشدار داد.

جولیان کینگ، کمیسیونر امنیتی اتحادیه اروپا شنبه در مصاحبه با روزنامه آلمانی ولت آم زونتاگ گفت، آن کسانی که به دنبال حمله به شهرها و شهروندان اروپایی هستند ممکن است از این فناوری استفاده کنند.

او گفت: پهپادها قدرتمندتر و هوشمندتر می‌شوند و همین آن‌ها را برای استفاده قانونی و همچنین اقدامات خصمانه جذاب‌تر می‌کند. با پیشرفت فناوری، مقام‌ها باید بر این تهدید به شکل کنونی آن و اینکه در آینده به چه صورت خواهد شد، نظارت کنند.

روزنامه ولت به نقل از آژانس ضد تروریسم فرانسه سناریویی را توضیح داد که در آن از پهپادهای بدون سرنشین حامل عوامل بیولوژیکی احتمالا برای انتشار این مواد روی استادیوم‌های فوتبال استفاده می‌شود.

این روزنامه با استناد به منابع مطلع گزارش داد، یگان هماهنگی فرانسه برای مبارزه علیه تروریسم (UCLAT) دسامبر گذشته گزارش محرمانه‌ای به کمیته ویژه تروریسم در پارلمان اروپایی داشت که نسبت به چنین احتمالی هشدار داده بود.

کمیسونر امنیتی اتحادیه اروپا گفت، این کمیسیون حامی تلاش‌های کشورهای اروپایی برای “ایجاد شبکه‌های تشریک اطلاعات، افزایش مشارکت بین‌المللی و تامین اعتبار پروژه‌های مبارزه با تهدید پهپادها” است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده − 6 =