کد خبر : 173711
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۸:۵۰
-

کتابخانه‌های مراکز پیام‌نور از تازه‌های نشر به‌روز نشده‌اند

کتابخانه‌های مراکز پیام‌نور از تازه‌های نشر به‌روز نشده‌اند

به گزارش قائم آنلاین، رضا رسولی شربیانی در گفت‌وگو ، اظهار کرد: در راستای منویات مقام معظم رهبری در حوزه توجه بیشتر نسل جوان و به‌ویژه دانشجویان به فرهنگ کتاب‌خوانی دبیرخانه مسابقات کتاب‌خوانی فرهنگی کشور بعد از پیشنهاد اولیه در دانشگاه پیام نور قزوین راه‌اندازی شده است. وی افزود: راه‌اندازی بخش‌های مختلف این دبیرخانه می‌تواند

به گزارش قائم آنلاین، رضا رسولی شربیانی در گفت‌وگو ، اظهار کرد: در راستای منویات مقام معظم رهبری در حوزه توجه بیشتر نسل جوان و به‌ویژه دانشجویان به فرهنگ کتاب‌خوانی دبیرخانه مسابقات کتاب‌خوانی فرهنگی کشور بعد از پیشنهاد اولیه در دانشگاه پیام نور قزوین راه‌اندازی شده است.

وی افزود: راه‌اندازی بخش‌های مختلف این دبیرخانه می‌تواند زمینه‌ای برای استفاده از کتاب‌هایی تأثیرگذار در راستای شکل‌گیری شخصیت مذهبی، فکری، اخلاقی، فرهنگی، اجتماعی و مناسب دانشجویان فراهم کند.

رسولی شربیانی با بیان اینکه استفاده از سالن مطالعه خواهران و برادران و کتابخانه‌های این دانشگاه همواره مورد استقبال دانشجویان قرار می‌گیرد، گفت: بی‌شک راه‌اندازی دبیرخانه مسابقات کتاب‌خوانی فرهنگی کشور در دانشگاه پیام نور استان قزوین می‌تواند گامی برای ترویج هر چه بیشتر فرهنگ کتاب‌خوانی باشد.

برای خرید کتاب در دانشگاه اعتباری نداریم

این مسئول بیان کرد: متأسفانه چند سالی است کتابخانه‌های مراکز دانشگاهی پیام نور از تازه‌های نشر به‌روز نشده است چرا که اعتباری برای خرید کتاب در دانشگاه‌های پیام نور نداریم.

وی بیان کرد: این یک تصمیم کشوری است چرا که مسئولان این دانشگاه معتقدند به دلیل کمبود جا باید به سمت استفاده از نرم‌افزارهای حوزه کتاب و کتاب‌های دیجیتال یا صوتی حرکت کنیم.

رسولی شربیانی اعلام کرد: در این راستا نرم‌افزارهایی متناسب برای کتابخانه‌های مراکز پیام نور استان تهیه شده و تلاش کرده‌ایم تا با تجهیز فضای کتابخانه‌های پیام نور زمینه استقبال بیشتر دانشجویان را از فرهنگ کتاب‌خوانی فراهم کنیم.

وی اعلام کرد: درحال حاضر در کتاب‌خانه مرکز قزوین ۱۲ هزار کتاب وجود دارد و کتاب‌خانه پیام نور تاکستان نیز با نزدیک ۱۳ هزار کتاب مرجع مجهزتر از کتاب‌خانه مرکز قزوین است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین خاطرنشان کرد: تقریباً تمام دانشجویان این دانشگاه عضو کتاب‌خانه هستند و به‌صورت میانگین در روز ۵۰ تا ۱۰۰ نفر برای دریافت کتاب به کتاب‌خانه مراجعه می‌کنند.

وی ادامه داد: این حجم از مراجعه در حالی است که حضور در کلاس‌های این دانشگاه اجباری نیست و حدود ۲۰ درصد دانشجویان در کلاس‌ها حضور دارند یعنی به‌صورت میانگین از پنج هزار دانشجوی این دانشگاه حدود ۵۰۰ نفر برای حضور در کلاس‌های مربوطه به دانشگاه رفت‌وآمد می‌کنند.

تجهیز کتابخانه‌ها با طرح پالایش کتابخانه‌های بزرگ

این مسئول با اشاره به تجهیز کتابخانه‌های قزوین با استفاده از طرح پالایش کتابخانه‌های بزرگ ملی گفت: از طریق کتابخانه‌های بزرگ مثل دانشگاه تهران و یا کتاب‌خانه مرکزی و یا دیگر مراکز وجین کتاب تهیه می‌کنیم به این صورت که کتاب‌های تکراری را از کتابخانه‌های این مراکز دریافت می‌کنیم.

وی ادامه داد: در ماه گذشته از طریق اجرای طرح وجین کتاب در کتاب‌خانه دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) یک هزار کتاب به کتاب‌های موجود در دانشگاه پیام نور اضافه‌شده است.

رسولی شربیانی در پایان با تأکید بر این نکته که ملتی که کتاب می‌خواند کمتر دعوا می‌کند، خاطرنشان کرد: کتاب خواندن در روزگار جدید تغییراتی داشته و نسل کنونی به سمت کتاب‌های صوتی دیجیتال و خلاصه شده سوق پیدا کرده‌اند لذا نیاز است ما نیز در این عرصه فعالیتی پررنگ‌تر داشته باشیم.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × 2 =