کد خبر : 173694
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۸:۱۰
-

کارشناس بسکتبال: اردوی پرتغال سطح بالایی نداشت

کارشناس بسکتبال: اردوی پرتغال سطح بالایی نداشت

به گزارش قائم آنلاین، قاسم کیانی در گفت وگو ، درپاسخ به این سوال که ارزیابی‌اش از شرایط تیم ملی بسکتبال ایران اظهار کرد:‌ این سومین بار است که بسکتبال ایران راهی جام جهانی می‌شود و در دو دوره گذشته بزرگ‌ترین مشکل تیم ملی ما نداشتن اردوها و بازی‌های تدارکاتی با کیفیت بود. چندین سال

به گزارش قائم آنلاین، قاسم کیانی در گفت وگو ، درپاسخ به این سوال که ارزیابی‌اش از شرایط تیم ملی بسکتبال ایران اظهار کرد:‌ این سومین بار است که بسکتبال ایران راهی جام جهانی می‌شود و در دو دوره گذشته بزرگ‌ترین مشکل تیم ملی ما نداشتن اردوها و بازی‌های تدارکاتی با کیفیت بود. چندین سال است که این بازیکنان در اردوهای تیم ملی حضور دارند و نیاز آن‌ها برای هماهنگی بهتر بازی‌های تدارکاتی با کیفیت بود که خوشبختانه امسال با وجود این شرایط اقتصادی سخت فراهم شده است.

او ادامه داد: فدراسیون چند ماه پیش اعلام کرد اردوهای تدارکاتی برون مرزی برای تیم ملی در نظر دارد و بنده به شخصه فکر نمی‌کردم این اتفاق رخ دهد، اما خوشبختانه فدراسیون این قول خود را عملی کرد و سه اردوی برون مرزی نسبتا خوب را فراهم کرد. نمی‌خواهم بگویم بازی‌های تدارکاتی ما در پرتغال خوب نبود، اما واقعیت این است که در سطح اول اروپا و سطح تیم‌هایی مثل لیتوانی و اسپانیا نبود که بگوییم سطح بالایی داشت. با این حال تیم‌های پرتغال، دانمارک و اسلوواکی شمایی از سبک بسکتبال اروپا را داشتند و همین موضوع هم می‌تواند در هماهنگی بیشتر بازیکنان تاثیر گذار باشد.

کارشناس بسکتبال ایران گفت: بزرگ‌ترین مشکل ایران در سال‌های گذشته و زمانی که مربی خارجی داشتیم بازهای تدارکاتی بود و بعضا اردوهایی که به آن‌ها اعزام می‌شدیم با توجه به ارتباطات مربیان ما بود و نه فدراسیون بسکتبال، اما در این دوره همه هماهنگی‌ها را فدراسیون ایران انجام داده است. خوشبختانه این اردوها به گونه‌ای هستند که تیم ملی ابتدا به مصاف رقبای ضعیف می‌رود و سپس رقبای قوی‌تر، اگر اینگونه نبود و ما با تیم‌های خیلی قوی‌تر بازی داشتیم هماهنگی میان بازیکنان که مدنظر کادرفنی است به وجود نمی‌آمد.

او تاکید کرد: در پرتغال شاید رقبای دندان گیری نداشتیم، اما من فکر می‌کنم بازی‌های خوبی انجام شد و هماهنگی مد نظر کادرفنی تیم ملی ایران را برای ملی‌پوشان به همراه داشت. در مورد اردوی روسیه هم باید بگویم که روسیه تیم خوبی است و در تورنمنت یونان هم خود کشور میزبان رقیب دندان گیری است. این دو بازی سخت می‌تواند به تیم ملی ایران کمک کننده باشد تا خود را برای مسابقات جام جهانی آماده کند.

کارشناس بسکتبال ایران در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان به عملکرد تیم ملی ایران در جام جهانی امیدوار بود، توضیح داد: تیم‌های آسیایی و حتی ایران نباید به این فکر کنند که در چه گروهی قرار دارند و آیا گروه ضعیف را دارند یا خیر. آسیا ضعیف‌ترین قاره در بسکتبال است که من این موضوع را ضعف مدیریت کنفدراسیون آسیا می‌دانم. با این اوصاف تیم‌هایی آسیایی نباید فکر کنند در چه گروهی هستند و باید با بالاترین انگیره به مصاف رقبا روند تا بهترن نمایش خود را در زمین ارائه کنند. مطمئنا تیم ملی ایران نیز با همه توان در زمین حاضر می‌شود و برای باخت وارد مسابقه نمی‌شود، امیدوارم بازیکنان با شرایط خوبی در این رقابت‌ها شرکت کنند و عملکرد قابل قبولی داشته باشیم.

کیانی تاکید کرد: تیم‌هایی مثل چین و ایران که شانسی برای کسب سکو ندارند نباید خیلی به سطح گروه خود توجه کنند، اما با این حال من فکر می‌کنم گروه چین راحت تر از گروه ایران است. تیم ما می‌تواند در دو بازی پیش رو با تیم‌های روسیه و یونان خودش را محک زده و  آماده بازی در جام جهانی باشد. در جام‌جهانی قطعا همه تیم‌ها برای برد به زمین می‌روند و ما نیز قطعا برای برد به مصاف رقبا می‌رویم.

او در پایان با اشاره به ستاره‌هایی چون صمد نیکخواه، حامد حدادی، سجاد مشایخی و بهنام یخچالی در تیم ملی بسکتبال ایران، گفت: مسلما تیم‌ها بازیکنان نام آشنای ما را بهتر می‌شناسند و روی آن‌ها توجه بیشتری دارند، اما قطعا این بازیکنان و ستاره‌های تیم ملی ایران برای موفقیت تلاش خواهند کرد. اگر این بازیکنان شرایط خوبی داشته باشند قطعا تیم ملی عملکرد خوبی خواهد داشت و برای آن‌ها آرزوی موفقیت دارم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 − 2 =