کد خبر : 173872
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
-

محسن کاوه: اتفاقات مسابقات جهانی نوجوانان خطای انسانی بود

محسن کاوه: اتفاقات مسابقات جهانی نوجوانان خطای انسانی بود

به گزارش قائم آنلاین، محسن کاوه در گفتگو ، درباره زمان مشخص شدن ترکیب تیم ملی کشتی آزاد جوانان ایران در رقابت‌های جهانی، اظهار کرد: امروز(شنبه) جلسه‌ای را با کادر فنی تیم ملی جوانان دارم و در این جلسه باید ترکیب تیم ملی در رقابت‌های جهانی مشخص شود. وی با ابراز رضایت از عملکرد تیم

به گزارش قائم آنلاین، محسن کاوه در گفتگو ، درباره زمان مشخص شدن ترکیب تیم ملی کشتی آزاد جوانان ایران در رقابت‌های جهانی، اظهار کرد: امروز(شنبه) جلسه‌ای را با کادر فنی تیم ملی جوانان دارم و در این جلسه باید ترکیب تیم ملی در رقابت‌های جهانی مشخص شود.

وی با ابراز رضایت از عملکرد تیم ملی کشتی نوجوانان ایران در مسابقات جهانی، خاطرنشان کرد: بچه های نوجوان خیلی خوب کشتی گرفتند. تیم ملی حرکت رو به جلویی داشت. تمرکز ما بیشتر باید برای حفظ این بچه ها برای آینده باشد نه نتایج حال حاضر آن‌ها. ما در طول تاریخ حدود ۸۰ قهرمان جهان در رده‌های نوجوانان داریم اما حضور آن‌ها در رده بزرگسالان به اندازه تعداد انگشتان دست است. این تیم می‌تواند پشتوانه بسیار خوبی برای کشتی ایران شود. با استفاده از کارشناسان برنامه‌های خوبی برای نگهداری نفرات نوجوان و جوان داریم.

مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد درباره وضعیت آینده امیر توکلیان در سمت سرمربیگری تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان نیز گفت: توکلیان از مربیان کاربلد کشتی ایران محسوب می‌شود و زحمات زیادی را برای تیم ملی نوجوانان کشیده است. ارتباط عاطفی بسیار خوبی در این چند ماهه بین او و کشتی گیران نوجوان شکل گرفته بود، تا جایی‌که پس از از دست رفتن عنوان قهرمانی ایران در رقابت‌های جهانی، دو ساعت طول کشید تا او و دیگر اعضای کادر فنی را با صحبت‌هایم آرام کنم. او کارش را خوب انجام می‌دهد و از مربیان با تجربه کشتی ایران است.

کاوه در ادامه گفتگو با ایسنا، درباره از دست رفتن قهرمانی تیم ایران بدنبال حرکت اعتراضی قلی‌زادگان در وزن ۵۱ کیلوگرم و اخراج از مسابقات، گفت: باید قبول کنیم یک بچه ۱۶ ساله که از نقطه محرومی به نام قرچک بوده بنا بر تصورش می‌توانسته با یک مدال در زندگی شخصی خود تحول ایجاد کند و وقتی به این هدف نرسیده، رفتار احساسی از خود بروز داده است. داور در این مبارزه عملکرد بدی داشت و در چند صحنه با سوت‌های بی‌مورد تمرکز کشتی‌گیر ما را به هم ریخت. البته قلی‌زادگان فراموش کرده بود که ضربه فنی اصلا اعتراض ندارد اما بر اساس اقتضای سنی‌اش تصمیمات احساسی گرفت. تصمیم داوران در محروم کردن او نیز سختگیرانه بود اما به هر حال قانون است و باید از آن تبعیت کنیم. بدنبال این هستیم این مقررات را در مسابقات داخل کشور جدی بگیریم تا اگر کشتی‌گیری با مربی حریف دست نداد همین‌جا محروم شود و با حساسیت کار بخوبی آشنا شود.

مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد در پاسخ به این سوال که آیا کشتی گیران نوجوان قبل از مسابقات بخوبی برای دوری از چنین رفتارهایی توجیه شده بودند یا خیر، گفت: قلی‌زادگان با اصرار امیر توکلیان وسط تشک رفت اما انقدر عصبانی بود که فکر می‌کنم مغزش چیز دیگری دستور می‌داد و حرف‌های مربیان را نمی‌شنید. قبل از مسابقات با همه بچه‌ها صحبت کردیم و قوانین به آن‌ها یادآوری شده بود. با قوانین جدید سجده روی پرچم یا اینکه مربی با کشتی‌گیرش شادی کند شامل جریمه می‌شود و این اتفاقی بود که افتاد. به نظر من این اتفاق یک خطای انسانی بود. قرار است جلسه‌ای با کمیته داوران درباره اتفاقات رقابت های جهانی داشته باشم تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − هشت =